Hjälp! Vibrationer!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snysop
    Användare
    • oktober 2002
    • 98

    Hjälp! Vibrationer!



    Hej!

    Jag har akvariet i vår "matsal" så man kan titta på mina jordätare när vi äter... det är jättemysigt och jag vill helst inte flytta på dem (pga brist på bra ställe).

    Nackdelen med denna plats är att golvet är ganska dåligt... Det verkar som att "bjälkarna" under träskivorna har börjat ge sig (de var dåliga innan vi fick upp akvariet) och när man går på dem så "klånkar" det lite och man ser att det rör sig på vattenytan. Tror ni att detta är någon fara? Jag har ett 240lit möbelkar med välvd framruta, det står på en trämöbel och har en tunn skumgummimatta emellan (man fick den med i akvarie-kartongen). Tyvärr har detta gjort att jordätarna är lite rädda, när man går förbi så sticker de och gömmer sig...

    Dessutom så står det en tvättmaskin ca 2-3m bort i ett annat rum. Även här är golvet lite småkasst så vibrationerna kanske når bort till akvariet?

    Tyvärr kan jag inte flytta på akvariet då det inte finns någon bättre/bra plats för akvariet. Platsen där akvariet står idag har nära till vatten och avlopp och jag ser det flera gånger varje dag. Den enda plats som akvariet kan stå på om jag skulle flytta det har inte speciellt nära till något... Det är ett "mini-vardagsrum" som vi inte använder ofta och jag kommer inte få se akvariet speciellt ofta.

    Nån som har tips?

    /Karin
Arbetssätt...