Levande foder-erfarenhet ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Levande foder-erfarenhet ?

    Ja numera så säljer ju många affärer levande foder via imazo. Nu har jag provat black Worms
    och fiskarna åt med god aptit. Vad har ni för erfarenheter, någon favorit som fiskarna gillar mer än annat ?
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8597

    #2
    Hej
    Detta är en alldeles fantastisk innovation för lata akvarister. (Tyvärr är utbudet inte särskilt regelbundet i mina kvarter än, men det kommer väl.)
    Jag har testat artemia och vita mygglarver på mina t-ciklider (Altolamprologus, Neolamprologus, Paracyprichromis). de har uppskattat delikatesserna.
    Min affär för även en sorts metmaskar, min Amphilophus labiatus gillar dem mycket.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • Nicke SA
      NCS Medlem
      • januari 2007
      • 290

      #3
      Hej!
      Har testat tubifex, black worms, vita och röda mygglarver.
      Vita mygg och black worms känns fräschast i förpackning, men man ska ju skölja alla innan "servering" oavsett.
      Upplever att ´fiskarna blir glada, färgar ut och att det blir en väldig aktivitet i akvarierna. Har nog i vissa fall bidragit till lek.
      Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

      Kommentar

      • liv
        NCS Medlem
        • februari 2005
        • 192

        #4
        Ursprungligen postat av HåkanM
        Ja numera så säljer ju många affärer levande foder via imazo. Nu har jag provat black Worms
        och fiskarna åt med god aptit. Vad har ni för erfarenheter, någon favorit som fiskarna gillar mer än annat ?
        ja,har stort sett bare eid store ciklider opp gjennom årene og metemark er en slager.men ikke ofte 1,2g. i måneden.er ett kraftig for,kjøper på sportsbutikker om vinteren og graver i egen hage om sommeren..
        jan

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Mina firrar är som tokiga i tubifex och black worms
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...