Örebro akvarieauktion

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikoto
    NCS Medlem
    • mars 2014
    • 314

    Örebro akvarieauktion

    Någon mer som var på Örebro Akvarieklubbs auktion idag? Som köpte något kul?

    Jag köpte lite kul fiskar där. Om någon såg mig och tyckte jag var snål så var det för att jag lägger pengarna på annat egentligen just nu... och för att jag är snål ;-)

    Köpte 6 rostciklider och 4 copadichromis Azureus för att komplettera upp mitt malawi bestånd. Nu blir där fullt i akvariet...

    Jag hade även tänkt bjuda på Haplochromis Ruby Green med men jag är ovan vid dessa fiskar och tyckte de såg annorlunda ut i formen mot vad jag vänta mig så jag la bara låga bud på dessa och blev därmed utan... Men köpte istället Astatoreochromis alluaudi samt Haplochromis sp thick skin. Blir spännande att se hur de tar sig och blir!
  • Mathias-D
    Styrelsemedlem
    • januari 2003
    • 511

    #2
    Jag var där! Kul att kolla runt. Köpte inget för jag har inte plats

    Kommentar

    • mikoto
      NCS Medlem
      • mars 2014
      • 314

      #3
      Jag tog en bild på mina viktoria ciklider, är väldigt nöjd med de ännu. De verkar stormtrivas redan i karantän akvariet och trots att de är små yngel visar de massa intressant beteende redan. En dominerar tydligt i karet och färgar ut väldigt fint. Det blir kul att se dessa när blivit stora!

      Klicka på bilden för större version

Namn: Viktoria grupp.JPG
Visningar: 1
Storlek: 161,0 KB
ID: 694643
      Här är ett taskigt foto av de flesta av fiskarna.
      Klicka på bilden för större version

Namn: Viktoria 1.JPG
Visningar: 1
Storlek: 158,7 KB
ID: 694641
      Den ena storten, kan detta vara Hapoochromis sp Thick skin? Och jag jämför färgerna verkar de vara så.
      Klicka på bilden för större version

Namn: Viktoria 2.JPG
Visningar: 1
Storlek: 112,1 KB
ID: 694642
      Detta borde isf vara Astatoreochromis alluaudi. Verkar som de ska bli guldfärgade när de är stora, blir också kul att följa. De är lugnare än så länge.

      Klicka på bilden för större version

Namn: viktroia 3.JPG
Visningar: 1
Storlek: 161,1 KB
ID: 694644

      Det här är en till bild på den dominerande Haplochromis fisken.

      Det blir nog att starta ett viktoriakar för dessa fiskar. Frågan är hur det ska formas, jag har inte jättebra koll på viktoria så får läsa på lite. Det är ju en ganska grund sjö. Det var väl en ganska stor och bra artikel om viktoriaciklider i något av ciklidbladen för inte så länge sedan. Kommer någon ihåg vilket nummer det var?

      Kommentar

      Arbetssätt...