Ledramp bygge

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • faltaren
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 341

    #16
    Ja du matar drivarens dimkablar med 0-10 volt. 0 så är den släckt. 10 volt 100% osv

    Skickat från min E6553 via Tapatalk

    Kommentar

    • mikoto
      NCS Medlem
      • mars 2014
      • 314

      #17
      Låter som en toppen lösning, trist om man får en stöt av rampen. Med de drivarna så slipper du oroa dig. Även om du bör låta bli att slicka på dioderna samtidigt som du håller i något jordat :-) Tips är att sätta något plastglas eller liknande framför dioderna så att det inte skvätter på de.

      Kommentar

      • Kilen
        Användare
        • februari 2016
        • 50

        #18
        Ursprungligen postat av mikoto
        Låter som en toppen lösning, trist om man får en stöt av rampen. Med de drivarna så slipper du oroa dig. Även om du bör låta bli att slicka på dioderna samtidigt som du håller i något jordat :-) Tips är att sätta något plastglas eller liknande framför dioderna så att det inte skvätter på de.
        Har ju täckglas på karet


        Skickat från min iPhone med Tapatalk

        Kommentar

        • Erik Österlund
          Användare
          • januari 2005
          • 3788

          #19
          Ursprungligen postat av mikoto
          Även om du bör låta bli att slicka på dioderna samtidigt som du håller i något jordat :-)
          Låter som en svår utmaning, vem har inte stått där och slickat liksom?

          Kommentar

          • Kilen
            Användare
            • februari 2016
            • 50

            #20
            Funderat inatt under arbetet om ja ska sätta slingorna över karet på bredden istället för på längden som på bilden nedan. Vet inte om det kanske får bättre spridning på ljuset om ja sätter dom så eller om ja sätter dom på längden med typ "vit vit röd blå vit vit röd blå" osv Vad tror ni? blir ju och bygga en huv över hela karet med öppningsbar lucka på toppen. Tips / ideér mottages


            Klicka på bilden för större version

Namn: Namnlös.jpg
Visningar: 1
Storlek: 37,3 KB
ID: 694473

            Kommentar

            • faltaren
              NCS Medlem
              • september 2006
              • 341

              #21
              Jag hade försökt centrera dem mer. Hade så nära fronten ger fint med alger kan jag tänka mig.

              Skickat från min E6553 via Tapatalk

              Kommentar

              • Erik Österlund
                Användare
                • januari 2005
                • 3788

                #22
                Ska du ha belysning över hela burken? Jag tycker att det blir mycket snyggare om det blir lite skugga mot gavlarna och bakrutan. Det ger en känsla djup och ser inte så kantigt ut.

                Kommentar

                Arbetssätt...