Belysning 720L LED

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kilen
    Användare
    • februari 2016
    • 50

    Belysning 720L LED

    Suttit och läst och kollat runt o gått vilse i led djungeln, Vet inte vad ja ska ha för led till mitt akvarium,
    Har ett akvarium på 2M.
    Vad man ska ha för färger på lederna, Watt, osv..
    Nån som har nått bra tips och kan länka o kanske lägga ut bild från sitt eget ?

    EDIT:
    Efter lite andra tankar under nattens arbete så funderar jag på om man kanske skulle bygga eget, får läsa på lite osv om det, nån som har nån bra läsning osv om det? =) nån kanske sitter på en jävla kunskap,

    Kör discus och scalare i karet och lite växter
    Senast redigerad av Kilen; 06 september 2016, 08:35.
  • mikoto
    NCS Medlem
    • mars 2014
    • 314

    #2
    Jag har skrivit en lite äldre guide om hur jag byggt en som jag postat på Skövde akvarieförenings hemsida, du kan ju läsa den om du vill: http://www.skovdeaf.se/2014/03/06/by...tten/#more-809

    Dock är det ljus som mer passar över ett stenkar eller saltvatten. Men vill du att det ska växa så kan du sätta i mer röda dioder. Jag byggde en annan ramp för att det skulle växa tång i, där hade jag två tredjedelar rena röda dioder på 660 nm och 620 nm samt en tredjedel kallvita dioder på 20,000K. När ljuset blandats så blev det ett ganska varmt och trevligt ljus och det växer otroligt under det!

    Dock hade jag inte orkat bygga en ramp till ett 720 på det här sättet, man kommer bli vansinnig på att klippa till sladdar och skala :-) Men jag är lite lat...

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Vi kommer strax informera om en tävling där 2 priser är 50w led. 😀

      Skickat från mobilen
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      Arbetssätt...