Vilken tillverkare gör det bästa fodret?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    Vilken tillverkare gör det bästa fodret?

    Jag undrar vilken tillverkare som har det bästa fodret?

    Det finns en uppsjö av olika producenter till fiskfoder som marknadsför sitt foder som just det perfekta för dina fiskar men jag tror inte att alla håller den kvalitet de vill få oss att tro och inte heller håller den kvalitet som är önskvärd. Därför vill jag finna "guldkornen" i denna djungel av fodertillverkare.

    Jag har testat en del olika tillverkare och en del har varit bra, en del mindre bra...och en del tyvärr rätt värdelösa.

    Någon som vet eller tycker något?


    Detta ämne finns även inlagt på Zoopet.com :http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=13686
  • jarinen
    Användare
    • april 2003
    • 1888

    #2
    Svår fråga, förutsätter nästan en sorts vetenskapligt test, en oberoende myndighet som livsmedelsverket typ.

    Men tycker gör jag jag tror på att variera så mycket som möjligt, ex. matar jag själv ciklider med:

    Aquatic nature pellets
    Hikari pellets
    Sera catfish chips
    Hikari algae wafers
    Tropica Räkmix
    Tropica Krill pacifica
    Tropica Gamarrus räkor
    Tropica Mysis

    Ärtor,Gurka,Frysta räkor

    När det gäller torrfoder tror jag den är skaplig, men börjar bli sämre från dag ett på grund av dålig hantering och förvaring, näringsämnen måste ju förvaras torrt och inte exponeras för luft allt för mycket.

    Inte för stora förpackningar som man använder sig av dagligen,däremot kan man ju köpa 10 kg om det är så,bara man packar om det i mindre doser.

    Jag tror att om man varierar maten ordentligt så får fiskarna i sig det dom behöver i stort.

    Kvalitetsfrågan kan man ju bara spekulera i egentligen och jag tror nog dom här kända märkena håller kvalite trots allt.

    Röda lappar och tvivelaktiga märken aktar jag mig för när det gäller foder till mina ögonstenar.

    Mvh Jari

    Kommentar

    Arbetssätt...