Ancitrusmalar i malawikar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hbgot
    Användare
    • mars 2008
    • 25

    Ancitrusmalar i malawikar

    Jag köpte 3 st malar som jag släpte ned i mitt malavikar i fredags, redan i lördags så hittade jag en död och igår ytterligare en den tredje har jag inte sett så jag vet inte om den lever.
    Vad kan ha gått fel? Har de blivit ihjäljagade eller finns det något som de är känsliga emot i vattnet.
    Det är full fart på övriga fiskar.
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    #2
    Svårt att säga. Jag har haft ancistrus i alla slags kar, Malawi, Tanganyika, sydamerika, med olika vattenvärden utan problem. Hur stora är malarna? Köpte du dem i butik som små och släppte direkt i malawikaret? Är de små kan de vara känsliga för flytt.

    Kommentar

    • hbgot
      Användare
      • mars 2008
      • 25

      #3
      Köpte dem i lokala zoobutiken 5-6 cm.

      Kommentar

      • Pierre
        Användare
        • maj 2016
        • 234

        #4
        Hej där nu är ju jag ingen expert men hade lite problem med ancistrus inan med på storleken 3-7 cm dom dog direkt i malawi karet men jag köpte nya och dom fick sima runt i ett litet kar på 60 liter en månad ungäfär sen tog jag lite vatten i en hink från 60 liters akvariumet och lite från malawi karet och lät dom stå så i 10 min sen fick dom flytta in i malawi karet och alla lever och mår bra. Så det kanske kan va nåt att testa.

        Kommentar

        • Mathias-D
          Styrelsemedlem
          • januari 2003
          • 511

          #5
          Det är inte helt problemfritt , kan tänka mig många arter som inte går ihop utan är där och små gnager ibland. Dom är inte alls lika avslappnade bland dom arter jag har prova som dom är bland sällskapsfisk. skulle tom tänka mig nån har gått hädan.

          Kommentar

          Arbetssätt...