Roberts sommarprojekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    Användare
    • maj 2006
    • 243

    #46
    Kanon att du lyckades gömma rastret. Så snyggt det blev nu. Du har verkligen fått till inredningen på ett annorlunda och spännande sätt. Ganska lite inredning, men som fyller upp fint och ger en härlig vision om en stor öppen sandbotten som går in mot land och dess bergighet. Coolt!!

    Kommentar

    • Mr Jojje
      Användare
      • mars 2014
      • 55

      #47
      Härligt att Kanonisarna klarade sig Robert!
      Karet ser riktigt snyggt ut nu när du såg till att dölja insuget.
      Scapen tycker jag är ruskigt snygg, ju mer jag kollar på senaste bilderna desto mer gillar jag det.
      Många kan tycka det blir tomt och väljer att bomba i med mer sten och annat, dock så tycker jag att det räcker så här.

      Det enda jag kan påpeka just nu, är att modulerna till höger har en annan nyans än stenarna som ligger på botten.
      Det är en detalj som stör mig personligen, och hade jag varit du hade jag eventuellt letat efter 1-2 mindre stenar som passar ihop med den nyansen och lägger de stenarna till vänster bland de ljusare. Men som sagt, det är bara jag då.

      Tycker annars att bänken i vitt, och svarta ramen/silikonet på karet ger en riktigt mysig kontrast ihop.
      Luckorna på skåpet blev skitbra och allt är verkligen stilrent och bra. Snyggt!

      Gällande det eventuella Papilioparet så kan det mycket väl vara en hona som är större, har märkt av att många av mina par har haft just honor som är större.
      Det kan även vara så att du har fått ett par som började bildas redan hos mig.
      Samt en sista sak, det kan ta TIIIIIID tills Kanonisarna verkligen bildar ett par, tog ju över 1 år för mig att de gick från sin första dejt, till att de lekte.

      Iallafall, grymt snyggt kar och väntar spänt på en update!
      "In peace sons bury fathers, but war violates the order of nature, and fathers bury sons."
      -Heroditus

      Säljer Xenotilapia Papilio Kanoni i Stockholm!
      https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=72718

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #48
        Ursprungligen postat av Mr Jojje
        Det enda jag kan påpeka just nu, är att modulerna till höger har en annan nyans än stenarna som ligger på botten.
        Det är en detalj som stör mig personligen, och hade jag varit du hade jag eventuellt letat efter 1-2 mindre stenar som passar ihop med den nyansen och lägger de stenarna till vänster bland de ljusare. Men som sagt, det är bara jag då.
        Det löser sig med lite alger!

        Kommentar

        • Pabbe
          NCS Medlem
          • september 2006
          • 1805

          #49
          Ursprungligen postat av Trafter
          Tack för alla vänliga ord!

          Bänken är färdig och all akvaristik är inflyttad under baljan. I sista sekund - sambon höll på bli galen på ett vardagsrum ockuperat av slangar, stenar, rötter, moduler och diverse teknik, ja sådant som så klart är livsviktigt för alla akvaristiker. Nu syns det inte mer och familjelyckan är räddad.

          Det verkar som om ett papiljottpar redan kan utkristaliseras. De spänner sig för varandra men de jagar inte bort den andre utan det är andra som får ta emot aggressionerna. Den ena är rätt så mycket större än den andra så de vore inget problem för de stora (han?) att trycka bort den mindre om han verkligen ville. Flytten verkar ha gått över förväntan

          Calvusarna äter fortfarande dåligt - åtminstonde de stora. De är troligtvis för skygga än så länge. Och Ocellatusarna bråkar som vanligt.

          Jag har inte bestämt hur jag ska göra med överdelen, problemet är som sagt att lysrörsrampen är lika lång som akvariet. Den får inte plats i kåpan som ska byggas. Lutar mer och mer åt att få sälja av den. Känslan är dock att det projektet får vänta en aning.

          [ATTACH=CONFIG]57081[/ATTACH]
          Var god ignorera sladdföringen

          [ATTACH=CONFIG]57082[/ATTACH]
          Flyttade över modulen till höger istället. Sen var jag ute och plockade lite sten. SE!!! Rastret är puts väck!
          Så snyggt!! Och dina inlägg som du skriver...:-)

          Kommentar

          • Trafter
            Användare
            • oktober 2013
            • 345

            #50
            Ursprungligen postat av Mr Jojje
            ...
            Tack! Och tack för firrarna!
            Som Erik skrev så blir det nog bra med lite alger på. Blir uppdatering på den! Ja, om de visar sådant intressant beteende redan ser jag fram emot eventuell lek och allt vad det innebär! Gillar dem!

            Ursprungligen postat av ICC
            Kanon att du lyckades gömma rastret. Så snyggt det blev nu. Du har verkligen fått till inredningen på ett annorlunda och spännande sätt. Ganska lite inredning, men som fyller upp fint och ger en härlig vision om en stor öppen sandbotten som går in mot land och dess bergighet. Coolt!!
            Vet du, det var ganska exakt så min idé såg ut när jag satte igång projektet och funderade över hur allt i slutändan skulle finaliseras. Halvspartanskt, innehållande en bergssida som mynnar ut till sandbotten nedanför. Ett lite mystiskt akvarium där det händer mycket mer än vad man tror vid första anblick - utan att känna sig överväldigad av att det händer för mycket på samma gång som jag kan känna med vissa Malawiburkar.


            Ursprungligen postat av DaRe
            Supersnyggt. Är bakgrunden svartmålad eller har du någon film? Hittade inget om det i tråden.
            Det är film på baksidan och målat på höger kortsida. Kan inte ta åt mig äran för filmen, den satt där vid köp av akvariet. Riktigt bra "filmat" också utan vare sig bubblor eller skit. Så den fick sitta kvar

            Ursprungligen postat av Pabbe
            Så snyggt!! Och dina inlägg som du skriver...:-)
            Tack! Appropå snyggt, här är några du kanske känner igen:


            Musiken valdes pga oljud från TVn. Lite jazz en onsdagskväll.

            Kanonisar verkar vara nyfikna fiskar
            Senast redigerad av Trafter; 24 augusti 2016, 22:11.
            1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vatten

            Kommentar

            • Pabbe
              NCS Medlem
              • september 2006
              • 1805

              #51
              De har fått ett bra hem:-)

              Kommentar

              • Trafter
                Användare
                • oktober 2013
                • 345

                #52
                Vissa av calvusarna äter fortfarande dåligt så idag började jag mata med en mixad mussel/räk-kompott. Tagits emot med måhända större entusiasm. Har även kommit på vad för frisimmare jag vill ha. Jag tror att Paracyprichromis nigripinnis som komplement skulle fungera fint. De verkar graciösa och relativt lugna i sitt temperament. Vilket skulle passa suveränt. Och vad jag förstått så behövs inte lika många som leptosomor för att få det att fungera. Har i tidigare projekt haft en grupp på 20 Leptosoma, men jag vill gärna ha det lite lugnare än det. Jag siktar på 10-12 stycken. Vad tros?

                Eller tror ni att någon annan typ skulle passa bättre? Hur som helst, säg gärna till om ni vet någon i Stockholmsområdet som vill avyttra ett mindre gäng nigripinnis!
                Senast redigerad av Trafter; 01 september 2016, 21:42.
                1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vatten

                Kommentar

                • Mr Jojje
                  Användare
                  • mars 2014
                  • 55

                  #53
                  Halloj Robert.
                  Hur går det med dina Kanonisar? =)
                  "In peace sons bury fathers, but war violates the order of nature, and fathers bury sons."
                  -Heroditus

                  Säljer Xenotilapia Papilio Kanoni i Stockholm!
                  https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=72718

                  Kommentar

                  Arbetssätt...