Efter flytten, nystarten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #91
    Ursprungligen postat av olaw
    Jag såg din tråd först nu Erik. Grymt snyggt SA kar och härliga filmer med tetrorna. Ska bli kul att följa utvecklingen. Malawikaret blir säkert bra det med precis som dina tidigare men jag är mest nyfiken på ditt SA. Jag måste säga att du är duktig på att inreda med moduler, det är inte alla som får till ett kar bra bara för att man har ett gäng moduler till hands.
    Tack Ola!

    Kommentar

    • {_AquA_}
      Användare
      • februari 2013
      • 1299

      #92


      Alltid fint med tetror...

      Saknar mina citroner De blev 60-70 st i ett 720 liters efter videon... Tyvärr blev de för bekväma och slutade stimma... Har för mig rödmuns stimmar mkt bättre
      // Nasser H

      Följ mina projekt:

      Tråd 1:
      https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68828
      Tråd 2: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70979

      Finns mer gott på följande sida!
      Min Zoon:
      http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2550771&zoon=1

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #93
        Mina börjar redan visa tecken på att vara lite väl trygga och simma runt en och en eller i mindre grupper. Blir dom lite skraja så drar dom ihop stimmet igen. Kanske blir bättre om man skaffar fler - eller så blir det värre.. Ett alternativ är att skaffa något som dom är rädda för

        Kommentar

        • olaw
          NCS Medlem
          • juli 2006
          • 470

          #94
          Kanske en konstig fråga Erik men vad är det för färg på baksidan på Bauhaus mattsvarta dekorfilm?

          Kommentar

          • Erik Österlund
            Användare
            • januari 2005
            • 3788

            #95
            Ursprungligen postat av olaw
            Kanske en konstig fråga Erik men vad är det för färg på baksidan på Bauhaus mattsvarta dekorfilm?
            Den är svart på båda sidorna. Tyvärr går det inte att använda blomspruta när man sätter den för limmet blir grå-vitt så den är klurig att sätta. Det spelar ju förstås ingen roll när man sätter den på framrutan där man inte kommer att se baksidan, men sätter man den på bakrutan är det tålamod som gäller

            Kommentar

            • Erik Österlund
              Användare
              • januari 2005
              • 3788

              #96
              Nu har det kommit fisk i malawiburken också, 19 stycken Labeotropheus trewavasae mc. Dom är bara 3-5 cm så det är gott om plats Det ska bli mycket intressant att se utvecklingen på den här gruppen eftersom jag inte har sett dom vuxna firrarna. Bilder kommer så klart!

              Kommentar

              • olaw
                NCS Medlem
                • juli 2006
                • 470

                #97
                Ok tack. Jag funderar på att göra som du och köra över och underkant på framrutan. Sen tänkte jag på en gavel på akvariet också som jag har skjutit upp att sätta solfilm på eftersom det var så bökigt på bakrutan. Men om du säger att den här är knepig också så kanske jag skippar gaveln.

                Kommentar

                • Erik Österlund
                  Användare
                  • januari 2005
                  • 3788

                  #98
                  Du måste ändå köpa en hel rulle så testa, jag har ju lyckats så det klarar säkert du med

                  Kommentar

                  • Erik Österlund
                    Användare
                    • januari 2005
                    • 3788

                    #99
                    En liten bild på dom små liven.. Jag har inte fixat med ljuset än, måste tona ner det blå lite så det blir mindre disco Klicka på bilden för större version

Namn: 546 L.jpg
Visningar: 1
Storlek: 26,0 KB
ID: 694493

                    Kommentar

                    • ThomasK
                      NCS Medlem
                      • januari 2013
                      • 286

                      Härligt, jag gillar när det är lite storlek på stenarna.
                      Det har du fått till bra.

                      Angående ljussättningen så är det som du säger lite för mycket blått, men ordnar du ju till.

                      Bra gjort.
                      Mvh Thomas

                      Kommentar

                      • Erik Österlund
                        Användare
                        • januari 2005
                        • 3788

                        Ursprungligen postat av ThomasK
                        Härligt, jag gillar när det är lite storlek på stenarna.
                        Det har du fått till bra.

                        Angående ljussättningen så är det som du säger lite för mycket blått, men ordnar du ju till.

                        Bra gjort.
                        Tack Thomas, det ser mer blått ut än vad det egentligen är men det är fortfarande för blått Det är en enkel sak att fixa i appen, bara att dra en regel men det ska ju göras också

                        Kommentar

                        • Erik Österlund
                          Användare
                          • januari 2005
                          • 3788

                          Så, nu har ytterligare en burk tillkommit i samlingen (resan tillbaka mot elva burkar går framåt )

                          En 375 L burk med aluram samt BTN amazonas som jag fick av Screamingbroccoli här på forumet. Jag hade ju en alu-ställning hemma så det blev perfekt. Jag har inte hunnit fixa med den så mycket ännu men i helgen tänkte jag börja pilla lite med filter osv. Det blir droppfilter i den här burken också.

                          Antingen kommer jag flytta över channan till den här eller också så blir det ytterligare en SA-burk. Mest inne på det sistnämnda då jag blivit helt galen av alla fina firrar som jag ville ha till min första 375 L men som inte fick plats.

                          Kommentar

                          • Pabbe
                            NCS Medlem
                            • september 2006
                            • 1805

                            Haha, sju burkar/projekt kvar att gå? Satsa på tolv burkar! Tolv låter bättre;-)

                            Kommentar

                            • Erik Österlund
                              Användare
                              • januari 2005
                              • 3788

                              Ursprungligen postat av Pabbe
                              Haha, sju burkar/projekt kvar att gå? Satsa på tolv burkar! Tolv låter bättre;-)
                              Du är inne på något riktigt bra, tolv ligger bra som fan i munnen..

                              Kommentar

                              • dpzOnline
                                Användare
                                • september 2016
                                • 162

                                90 kvm med tre barn = det går inte att ha 7 eller 12 burkar (kanske nano)
                                Har du bilder på hur du löst det? Har du gjort en vägg med massor med akvarier?
                                Om mitt inlägg går att tolka som *glatt* eller *oglatt* så är det alltid *glatt* jag menar.

                                Har jag missat en detalj eller glömt något väsentligt! Berätta gärna så blir jag kunnigare.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...