Nu har jag målat klart, är väldigt spänd på att se hur dom ser ut under vatten. Jag har lagt på silicon på dom ytor som ska vara mot glas, jag kommer inte att limma fast dom (dom kommer inte att flyta omkring).
Efter flytten, nystarten
Kollaps
X
-
-
-
Bra jobbat!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Ja det var spännande! Jag skojar inte, när jag skulle ha ner den större så svettades jag, var andfådd, lite darriga knän och hjärtklappning haha helt sjukt! Men jag vill verkligen inte varken ha sönder eller repa den nya burken, det hade varit slutet på min akvarieresa. Nä.. men jag hade nog fått en rejäl svacka..
Den mindre av dom två väger 21 kg, den större 26 kg.Kommentar
-
Kommentar
-
Sen var det bara att fylla upp! Här är några bilder innan vattnet kom i..
Jag har satt en ventil vid golvet och en vid taket. jag har en bordsfläkt ovanför belysningen också, får se om den behövs eller hur pass fuktigt det blir i lådan. Nu ska jag bara göra klart luckan som ska täcka bänken och fixa glasskivor för att täcka öppningen över akvariumet.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Riktigt snyggt Erik...
Gick själv i tankarna om jag skulle göra en liknande inbyggnad med mitt bygge, men jag backade till slut. Finns dock planer på ett bygge till, senare i år eller när jag nu orkar med ett bygget till där kan det tänkas bli något liknande.Senast redigerad av mrazster; 05 June 2017, 19:40.Kommentar
-
Imponerande! Väldigt kul att se Era idéer, byggen och lösningar. Tack för att Ni delar med Er, EriK Ö, mrazter, Pettap, som kanske är mest aktiva med projekt här på sidan.Kommentar
-
Tackar!
Ja varför ska man göra något enkelt för sig själv?Senast redigerad av Erik Österlund; 06 June 2017, 08:31.Kommentar
-
Igår fick jag glasskivorna ovanför burken på plats. Dom blev mattsvarta (dekorfilm). Jag har velat och tänkt fram och tillbaka kring det här med färgvalet på luckorna. Helst ville jag ha samma färg som på väggen men att måla på glas.. Det skulle inte hålla sig snyggt tyvärr så nu fick det bli så här. Jag är nöjd!Kommentar
-
Förbaskat stiligt! Det är uppenbart att en snygg installation också vinner mer acceptans hos resten av populationen så det är långsiktigt smart att göra det så fint man kan... Lite som att putsa på stenen för att honan ska trivas och vilja stanna...Kommentar
-
Kommentar