Ny saltvattenciklid funnen i Thailand?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JRB
    NCS Medlem
    • januari 2013
    • 274

    Ny saltvattenciklid funnen i Thailand?

    Såg en artikel i det väl ansedda nyhetsforumet "Hänt Extra" som beskrev en "TV-bonde" som blivit attackerad av en "Triggerfish" som enligt den hårt researchande reportern blir upp till en halvmeter stor och äter koraller... se bifogad bild:
    Klicka på bilden för större version

Namn: 20160331_112920_resized.jpg
Visningar: 1
Storlek: 289,9 KB
ID: 701091

    Jag vet inte vad våra vetenskapsmän inom NCS säger men jag som lekman skulle kunna svära på att fisken på bilden har till 100% gemensamma gener med astronotus oscellatus, även kallad Påfågelciklid eller Oscar och i så fall har ju denna art spridits till Thailändska hav... eller kan det vara så att Ola Lagerström på den kanske inte alltför starkt vetenskapliga tidskriften Hänt Extra helt enkelt sökt på nätet efter fiskbilder och då dök vår visserligen garanterat ständigt hungrige men troligen falskeligen anklagade bekant upp på skärmen och det gick som det gick... Ola tänkte kanske fisk som fisk? Man leds onekligen in på den Skövdefödde riksbekantingen Bert Karlsson som sägs ha uttryckt "all reklam är bra reklam" och funderar på ifall vi skulle börja tipsa mindre nogräknade tidningar anonymt med "hard news"...
    Ex: Helena misstänks begå seriemord på populära turistorter!!! (Muraena Helena)
    Det finns ju hur många ciklider som helst med intressanta namn som vi kan tipsa om avseende bestialiska barna-mord och översitteri, grym mobbning av invandrare och folkmord mm.
    Ber om ursäkt för rubriken fast det är roligare en dag innan 1 april
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    #2
    Jee

    Kommentar

    • JRB
      NCS Medlem
      • januari 2013
      • 274

      #3
      Fler smaskiga rubriker som kan sälja tidningar och få upp ögonen för ciklider...
      "Blodig uppgörelse när ny ledare valdes"
      "Han försöker ha sex med alla av motsatt kön i samhället där han bor"
      "Åt sina egna barn"
      "Hon fick barn när hon hade sex med flera av sina egna barn"
      "Hans beteende får Donald Trump att likna en försagd söndagsskolegosse"
      När man betänker ovanstående ociviliserade beteende så undrar man... är det därför jag gillar ciklider och vad säger det om mig i så fall?

      Kommentar

      Arbetssätt...