Knölar på fena

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yra
    Användare
    • mars 2016
    • 3

    Knölar på fena

    Halloj jag är nybörjare på detta, har googlat mig till all kunskap.. har 2, vad jag tror är cuttericiklider. Hanen har fått två knölar på ryggfenan. Vad kan det vara? 😯 någon som vet?
    Bifogade filer
  • Yra
    Användare
    • mars 2016
    • 3

    #2
    vad är det för fel?

    Ursprungligen postat av Yra
    Halloj jag är nybörjare på detta, har googlat mig till all kunskap.. har 2, vad jag tror är cuttericiklider. Hanen har fått två knölar på ryggfenan. Vad kan det vara? �� någon som vet?
    fisken är inte bra än! Nu har det blivit vita knoppar på de inflammerade knölarna. HJÄLP! vad är det han har fått?
    Bifogade filer

    Kommentar

    • mikoto
      NCS Medlem
      • mars 2014
      • 314

      #3
      Fin fisk!

      Ser han ut att lida i någon form av knölarna, beter sig sjukligt eller liknande? Om du inte ser hans beteende som konstigt är det nog bara att låta fisken vara och äta och sköta akvariet som vanligt så löser det sig nog av sig själv då fiskens immunförsvar borde skydda den och lösa problemet.

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #4
        Välkommen till forumet!

        Svårt att säga vad det kan vara, äter den? Är den skygg? Har du saltat något?

        Kommentar

        • Yra
          Användare
          • mars 2016
          • 3

          #5
          jag saltade sedan var han bättre efter några dar och nu är han jättefin igen

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Toppen att det löste sig

            Skickat från min D5803 via Tapatalk
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            Arbetssätt...