Berätta om era resor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JRB
    NCS Medlem
    • januari 2013
    • 274

    Berätta om era resor

    Något som roar mig mycket är att läsa eller se filmer om studie och fångstresor till spännande platser och en drömresa vore att deltaga i någon expedition där man utforskar olika vattendrag i något område, jag vet att en del är publicerat i Ciklidbladet och det är dessa jag kastar mig över först när tillfälle ges. Minns t.ex Pite-grabbarnas resa till Uruguay och Gabbis berättelser från Västafrika så jag misstänker att det finns fler oberättade historier i huvudet på de som läser detta forum, kanske att mycket av det gör sig bra också i CB men ni kan ju börja på forumet så kan det bli artiklar senare. OBS! även resorna till butiker som de från Tyska och asiatiska butiker eller uppfödare är helintressant och jag tror intresset berör fler än mig. Mina egna erfarenheter av fiske har mest lett till återsläppande eller ihjälslagning för mat och dessa fiskar är sällan lämpade för akvarier eller kan kallas ciklider.
    En fångst som onekligen väcker frågor är när jag och sambon var på mini-semester i Oslo, jag hade köpt ett trollingspö på Snejk i Vänersborg på vägen dit och när vi såg att det stod tämligen mycket folk fiskandes på bryggan nedanför Akershus som 1200-tals borgen heter så tänkte jag att varför inte? Även om trollingspöt hade sina begränsningar i flex och därmed kastmöjligheter så försökte vi ett par timmar en kväll, vi såg visserligen inte att nån annan fick nåt men hoppet fanns om nån torsk, tidig fjord-makrill eller t.o.m vitling hade varit bättre än inget eller det jag sen fick... Efter en stund kände jag att nånting var med i änden på linan, visserligen inte så livligt men det fanns en viss tyngd och upp kommer utsmyckad av sjöstjärnor, gräs och alger en... slips! Ni som bor i Oslo, är det stället man hamnar om man retar maffian? Stockholm har ju Nybroviken. Efteråt var vi glada åt slipsen om man tänker på att det kunde suttit nåt värre och mer omskakande som ett öra på kroken. Ni som ska på stämman i år, se upp, reta inte maffian, det kan räcka att försöka pruta på pizzan och ölen.
  • JRB
    NCS Medlem
    • januari 2013
    • 274

    #2

    Kommentar

    Arbetssätt...