Cirkulation Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NiclasVH
    Användare
    • februari 2015
    • 65

    Cirkulation Malawi

    Hej,

    När det gäller Malawiciklider så ska man ju ha bra fart i vattnet. Är det några av dem som vill ha mer och andra mindre fart ? Kan man ha för mycket fart i vattnnet ? I ett av mina kar ett Rio 240 har jag dels original innerfilter med 1000 liters pump, sedan ett eheim 2075 ytterfilter samt en streamer på 12000 lit/h. Kan lova att det är fart på vattnet.
  • stefanr
    Användare
    • juni 2013
    • 79

    #2
    Det är en myt att vissa fiskar kräver kraftig cirkulation. Det de kräver är hög syrehalt, och det kan man få på annat vis.

    Kommentar

    • Trafter
      Användare
      • oktober 2013
      • 345

      #3
      Jag har en streamer på 5000l/h och två modulfilter med varsin pump på 1000/1200 vardera. Det räcker tycker jag.
      1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vatten

      Kommentar

      • Mathias-D
        Styrelsemedlem
        • januari 2003
        • 511

        #4
        Jag skulle nog föreslå att plocka bort streamern på 12000l/h och rikta upp utblåsen mot vattenytan. Det är väl biologiskt filtrerat och syrerikt vatten som behövs. Inte så roligt när fiskarna är tryckta mot rutan och sanden flyger omkring

        Kommentar

        • NiclasVH
          Användare
          • februari 2015
          • 65

          #5
          Hej,

          Ja blir nog att ta bort den stora streamern. Men önskar att hålla botten fri från skit också men det kanske funkar hyfsat om det bara är riktat mot ytan.
          Tack för era svar.

          Kommentar

          Arbetssätt...