Omstart 8år senare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crown
    Användare
    • februari 2016
    • 5

    Omstart 8år senare

    Hej
    hade ett 375 kar som avvecklades för ca 8 år sedan, pga platsbrist, renovering mm....
    Nu är jag i planeringsfasen för att starta om.
    sneglat lite på rio400 som rent designmässigt passar in i huset (hur är detta rent kvalitetsmässigt?).

    tanken är att ha Malawi i, har inte bestämt vilka ännu.

    någon som har tips och idéer vad jag skall göra och inte göra?
    BtN bakgrund eller moduler är självklart en idé, problemet med rio400 är måtten 151cm x 66cm, vad jag hittat så finns inte de måtten på BtN.

    /Daniel
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    #2
    Hej!
    Kul att du hittade hit!
    Du har ju den nya: http://backtonature.se/sv/reef/


    Finns i 150x50, 160x60. Såga till längden och kanske en bit frigolit eller filtermatta i botten om det inte räcker till på höjden.

    Personligen tycker jag moduler är bättre, snyggare och det ger dig bättre djup i karet.
    Senast redigerad av Pabbe; 14 februari 2016, 14:49.

    Kommentar

    • Crown
      Användare
      • februari 2016
      • 5

      #3
      Ok
      Finns det någon sida där man kan bygga virtuellt med moduler?
      Lite svårt att se hur det ser ut och de flesta affärer har inte hemma alla modeller...
      Kollade in Akvastabil fusion 576liters, det verkar vara ett fint kar, några åsikter om det jämfört med Jowel Rio 400?
      /Daniel

      Kommentar

      • Pabbe
        NCS Medlem
        • september 2006
        • 1805

        #4
        Vet inte om jag sett någon sida för virtuellt bygge, men en sökning på "btn moduler Youtube" så hittar du nog en del filmer på projekt. Eller googla runt.
        Finns en hel del fototrådar på byggen här i forumet. Kolla i:Forum: Projekt och DIY
        Ämnen om olika typer av akvaristiska projekt, samt "gör-det-själv" projekt.


        Prova sökrutan upp till höger.

        Kommentar

        Arbetssätt...