Centralamerikanare 2016, bilder och utbyte av erfarenheter

Kollaps
Det här är ett klibbigt ämne.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • faltaren
    svarade
    Fint 😄

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Trevliga bilder!!

    Lämna en kommentar:


  • Mikael W
    svarade
    Jepp.
    Här ännu en bild på festae 1+1.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Pabbe
    svarade
    Ser ju ut som en kamratlig kyss!

    Lämna en kommentar:


  • Mikael W
    svarade
    En kyss

    Hej

    En festaehanne och en labiatushanne umgås. Men, inga korsningar i mina akvarier!
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Pabbe
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    https://youtu.be/Kx8H_MNyhq8

    Beaniparet, kort därefter fick hanen soten, får hoppas han klarar sig
    Wow#2!

    Lämna en kommentar:


  • Pabbe
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Wow!

    Lämna en kommentar:


  • jinnarparen
    svarade


    Beaniparet, kort därefter fick hanen soten, får hoppas han klarar sig

    Lämna en kommentar:


  • jinnarparen
    svarade


    Doviiparet��

    Lämna en kommentar:


  • Pabbe
    svarade
    Ursprungligen postat av FI
    Jimmyottosson: Jag har sett mängder av uropthalmus i handeln som går som festae, det vore kalas om nu riktiga festae finns att köpa igen, det är häftiga fiskar.
    [ATTACH=CONFIG]56801[/ATTACH]



    Mina kar är rena misären, igen, men cyanon som har plågat mig i flera år av och till börjar nu äntligen dra sig tillbaka av en sån simpel sak som rejält med slaskig frysmat istället för pellets och inga vattenbyten på säkert 3 månader. Skitigt vatten tar död på cyano?

    Jaggorna är fortfarande så skygga att man nästan glömmer att de finns i karet, och helt kolsvarta. Inte kul. :/

    Doviihanen (fotomodellen på årets almanacka för januari) som går själv i det mindre karet blir dock bara vackrare för varje dag känns det som, t.o.m. frun som annars är så ointresserad tycker han är fin nu. Han har blivit en kaxmört också, gillar att simma längs frontglaset och spänna sig. Oavsett hur jag gör i det större karet så törs jag nog inte flytta doviin nu eftersom beteendet börjar bli så bra. Borde vara ca 25cm nu i alla fall, efter 1,5 år.
    Hoppas cyanon ger upp nu! Ibland verkar den bara gjort sitt och självdör
    Senast redigerad av Pabbe; 31 maj 2016, 05:59.

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Jimmyottosson: Jag har sett mängder av uropthalmus i handeln som går som festae, det vore kalas om nu riktiga festae finns att köpa igen, det är häftiga fiskar.
    Klicka på bilden för större version

Namn: festae36.jpg
Visningar: 1
Storlek: 58,2 KB
ID: 694269



    Mina kar är rena misären, igen, men cyanon som har plågat mig i flera år av och till börjar nu äntligen dra sig tillbaka av en sån simpel sak som rejält med slaskig frysmat istället för pellets och inga vattenbyten på säkert 3 månader. Skitigt vatten tar död på cyano?

    Jaggorna är fortfarande så skygga att man nästan glömmer att de finns i karet, och helt kolsvarta. Inte kul. :/

    Doviihanen (fotomodellen på årets almanacka för januari) som går själv i det mindre karet blir dock bara vackrare för varje dag känns det som, t.o.m. frun som annars är så ointresserad tycker han är fin nu. Han har blivit en kaxmört också, gillar att simma längs frontglaset och spänna sig. Oavsett hur jag gör i det större karet så törs jag nog inte flytta doviin nu eftersom beteendet börjar bli så bra. Borde vara ca 25cm nu i alla fall, efter 1,5 år.

    Lämna en kommentar:


  • Jimmyottosson
    svarade
    Vet inte hur det är i resten av Sverige nu gällande Festae, men har nu äntligen sett äkta till salu i djuraffär, är dem på återhämtning i resten av landet? Minns för ett par år sen kändes det omöjligt att få tag i Citrinellus, nu kryllar det av dem i södra sverige. En djuraffär jag var på hade nog ett par hundra senast jag var där(äkta). Dock inte sett Tetracanthus på mycket länge! Även annan ciklid som jag tänkt på, Trimaculatum, försvann den helt??

    Lämna en kommentar:


  • Pabbe
    svarade
    Eller Akvarielagrets grossistlista: http://fisklista.akvarielagret.se/

    Lämna en kommentar:


  • Pabbe
    svarade
    Ursprungligen postat av Wett
    CA butiker?
    Tittar runt på nätet, det verkar finnas extremt få bra butiker som säljer CA-ciklider?
    Akvarielagret Stockholm, Sandby Ciklidhobby , Nols Ciklidhobby

    Har någont tips på något fler bra ställe (privat åf eller butik) där sortimentet består av än några få arter?
    Det är tunt med CA överlag. Oftast samma gamla arter. Du kan ju gå in på grossisternas listor:https://imazo.se/Servlet?action=logi...ge=1&bolag=000
    Imazo och Akvarieteknik samarbetar. Många butiker beställer ju från dem, så hittar du något på deras listor kan de ju ta hem.

    Lämna en kommentar:


  • Wett
    svarade
    CA butiker?
    Tittar runt på nätet, det verkar finnas extremt få bra butiker som säljer CA-ciklider?
    Akvarielagret Stockholm, Sandby Ciklidhobby , Nols Ciklidhobby

    Har någont tips på något fler bra ställe (privat åf eller butik) där sortimentet består av än några få arter?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...