Auloncara blanda samma i karet??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    Auloncara blanda samma i karet??

    Jag fråga om den olika på Auloncara arter tex Benga? Röd rubin? eller ob calico och mera mm Eureka eller Firefish? många där till.. Om lika har den honor där färg den för Benga o Röd rubin??
    Kan ni berätta om den vad om den i sitt akvarium ägare?? Jag är nyfiken på den ..
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...
  • Trafter
    Användare
    • oktober 2013
    • 345

    #2
    Benga/Baenshi är en snäll firre, inte för kaxig men inte heller för mesig. Står sig bra mot protomelas hinderi och demasoni. Har visserligen endast haft dem i ett par månader men samtliga arter är könsmogna.
    Jag förstår inte riktigt vad du menar med honorna? Om benga och röd rubins honor är liknande? I så fall, ja.

    Det är en vacker fisk när den färgar upp sig. Har 1+3 alt. 2+2.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9306.jpg
Visningar: 2
Storlek: 258,8 KB
ID: 693946
    1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vatten

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8598

      #3
      Blanda inte olika Aulonocara-arter eller -varianter i samma akvarium. De korsar sig väldigt lätt.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • april 2007
        • 1147

        #4
        ja men jag skall inte samla dom odla här så den ser vackra hanar färgar den rolig se på den... och inte skall plockar ut dom.. så rolig ha hobby hemma karet...
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        • classe
          NCS Medlem
          • april 2007
          • 1147

          #5
          ja klart fina firrar benga den klart snäll fisk men hane en av kan bli kaxig.. men jag har själv ob calico och Eureka där hemma här och så känner sugen på den hinderi men den boaduzi röd empressen med m.zebra big bloct och mera.. soppa i mitt 375 liter där...
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

          Kommentar

          Arbetssätt...