Foder till Hypancistrus zebra yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagnusH

    Foder till Hypancistrus zebra yngel

    Hej!
    Undrar om någon kan ge tips på vilket foder man bör ge Hypancistrus zebra yngel som "förstafoder"? Funkar det med blötlagda skalade artemiaägg? kan de sätta stopp i tarmkanalen? Om tablettfoder är melodin vore sorten bra att få reda på... Tips tas tacksamt emot! MVH Magnus
  • rytter
    Användare
    • juli 2003
    • 51

    #2
    Här kanske du hittar lite matnyttigt.

    You have heard the saying many hands make light work. Employ a QEM Solutions engineer for your project and you don't just get that individual, you get a whole team!
    Fisk bygger muskler !

    Kommentar

    • JohanW
      Användare
      • februari 2003
      • 127

      #3
      Jag har ingen erfarenhet men jag har för mig att dom äter smulad räkmix direkt. Dom är ju ganska stora när dom kläcks?....
      Har du fått lek?
      11 Pigeon blood
      9 VF nhamunda blue
      Ett gäng L-malar

      Kommentar

      • MagnusH

        #4
        Ja, jag har haft turen att få ett par till lek... Det blev 12 stycken yngel och det vore ju bedrövligt om de skulle gå åt på grund av svält. Samtliga har förbrukat sina äggulesäckar nu och jag testar att mata med lite av varje. Har hört talats om en fodertablett som skall vara bra men minns inte sorten. tydligen attraheras de av rödaktigt utseende på fodret?! MVH Magnus

        Kommentar

        • JohanW
          Användare
          • februari 2003
          • 127

          #5
          Hur går det för ynglen? Äter dom? Vad?....Växer dom och mår bra?
          11 Pigeon blood
          9 VF nhamunda blue
          Ett gäng L-malar

          Kommentar

          • MagnusH

            #6
            Jo, tack! Alla lever och växer väl så sakterliga... Matar med en massa olika foder. Någon räkpellets, räkmix mm. Hade dock viljat haft ett foder som man vet "går bra".

            Kommentar

            Arbetssätt...