Mitt första försök med växtfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof
    Användare
    • april 2002
    • 1823

    #16
    Här är den ideala lösningen för detta. Professionell och väldesignad produkt där du kan odla grönsaker inne på vintern och ute på sommaren. Bara att plugga in akvariet. Träffade entrepenören igår och om inget går allvarligt snett finns lösningen i butik (i vart fall på nätet innom kort)

    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

    Kommentar

    • addo
      Användare
      • december 2007
      • 52

      #17
      Jag har tyvärr ingen koll Acorus men det är bara att testa

      Sen är strandkastanj Pachira aquatica i princip standard i ikeas sortiment där den säljs med flätad stam. Lite oklart vad den har för salt och hårdhetskrav men den verkar väldigt anspråkslös så den är värd att testa, fläta upp stammarna bara så den inte stryper sig själv. Även bambu dracancea "lucky bamboo" är vanlig och känns som den skulle klara det mesta.

      Kommentar

      • olaw
        NCS Medlem
        • juli 2006
        • 470

        #18
        Intressant projekt Ola Sjödin. Vad det gäller mangrove så har jag sett annonser på facebook flera gånger det senaste året där privatpersoner importerat och säljer vad som anges vara mangroveskott för cirka 75:- st. Tror jag sett dom i grupperna "akvarieväxter köpes säljes" och "akvarister 2.0 annonser". Så det borde gå att få tag på. Lycka till med projektet!

        Kommentar

        • Spangberg
          Användare
          • april 2014
          • 31

          #19
          Håll kol på ebay brukar dyka upp mangrove lite ibland med riktigt bra priser. Tror jag gav 150:- för 6 skott.

          Angående hastigheten att binda näring så växer förvisso mangrove sakta men torrvikten på bladen, stammen och rötterna är större än andra snabbväxande arter.

          Kommentar

          Arbetssätt...