Blå fenor på sebraciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alie
    Användare
    • juni 2003
    • 54

    Blå fenor på sebraciklid?

    Jag har fyra yngel av sebraciklid hemma på tillväxt som jag fått av en kompis yngelkull. På den största syns tydligt att bröstfenorna och analfenan är blåaktig. Brukar det vara så? Jag börjar ju fundera i banorna att de är korsade med någon annan ciklid längre bort i generna.
  • Juanito
    Användare
    • maj 2002
    • 180

    #2
    Om det är den fisk du pratar om är samma fisk som jag tänker på så skulle jag säga att du har väldigt fina exemplar. Då dessa skiftar i blått i fenorna och honorna har en orange mage vilket jag oxå sett att kan förekomma på svagt hos hanar.

    Men jag är inte helt säker här. Det är bara den bild jag har om dem.
    juanito

    Kommentar

    • alie
      Användare
      • juni 2003
      • 54

      #3
      Oj, det låter ju positivt iaf =)

      Kommentar

      • Mike_Noren
        Användare
        • februari 2003
        • 2695

        #4
        Hanar av vanlig sebraciklid skiftar i gråblått, ja. Honorna har ofta en mer koppar-liknande ton. Välvuxna sebraciklider i fin form (nåt man tyvärr rätt sällan ser) är mycket vackra fiskar.

        Kommentar

        • Jompastar
          Användare
          • augusti 2003
          • 80

          #5
          Farg tackningen varierar ganska mycket beroende pa vad fiskarna ar tagna ifran CA. Vissa honor har guld hela vagen upp i ryggfenan nastan som coppar cichlid honan har. Dom ar ocksa ganska kannsliga i tackningen pa vad du matar dom med.

          Kolla in min convict pa denna lank. Hanen har en otroligt bla tackning vid lek. Han ar vildfangad har pa Hawaii.

          Kommentar

          Arbetssätt...