Apelsinciklider i mitt malawikar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lifeislovera
    Användare
    • februari 2015
    • 22

    Apelsinciklider i mitt malawikar

    Hej!
    Ja, som rubriken låter meddela har jag två apelsinciklider ihop med mina Malawi-Mbunas (180 liter). Det här var inget jag planerade, utan helt enkelt en god gärning (?). Min granne har väl kanske ett 60liters där han har blandat friskt. Och varje gång jag varit där har jag känt med de stackars cikliderna i det lilla lilla akvariet. Så jag erbjöd mig att ta hand om dem ett tag, en stor hane och en mindre hona.
    Det började inte så bra. Hanen lade direkt beslag på min vackraste hanes grotta och en lång fight utspelade sig, där Apelsincikliden stod som segrare.
    Så jag möblerade om och nu är ordningen nästan återställd. Men de nya invånarna mår inte speciellt bra, står bara och trycker vid filtrer.
    Borde jag lämna tillbaka dem, eller vad skulle ni gjort? Det känns lite som en lose-lose situation 😳
    /Lisa
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    #2
    Lämna dem till en butik. De passar inte riktigt med dina mbunas och karet är lite i minsta storleken, även för dina mbunas om du frågar mig.

    Men vad gäller apelsinerna, så lämna dem till närmaste butik som vill ha dem.

    Kommentar

    Arbetssätt...