hjälp min troffehane är galen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blixten
    Användare
    • maj 2015
    • 10

    hjälp min troffehane är galen

    Hade en grupp troffar sp,black Pemba på 10 djur har nu bara 5 st kvar,hanen jagar ihjäl alla honorna, nu är han efter den honan som tuggar,hjälp vad gör jag,blixten
  • Trafter
    Användare
    • oktober 2013
    • 345

    #2
    Rent spontant skulle jag säga att du har för få individer och därmed koncentreras aggressiviteten från hanen. Har själv inte Tropheus men talar man inte om att ha minst 20-25 stycken för att få en någorlunda harmonisk grupp?
    1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vatten

    Kommentar

    • blixten
      Användare
      • maj 2015
      • 10

      #3
      Tack för hjälpen! får utöka mitt bestånd och se om det hjälper?
      Med vänlig hälsning blixten

      Kommentar

      • riktlinjer
        Användare
        • augusti 2013
        • 335

        #4
        Ursprungligen postat av blixten
        Tack för hjälpen! får utöka mitt bestånd och se om det hjälper?
        Med vänlig hälsning blixten
        Det är ju också lite 'farligt' och spännande att sammanföra fler individer till en befintlig grupp, stor chans att det går åt helvete. Tror du får göra dig av med din territorella hane först i alla fall, eller byt de få fiskar du har kvar och köp en stor grupp ungdjur och låt växa upp ihop så kommer du nog få det att fungera fint.

        Ursprungligen postat av blixten
        Tack för hjälpen! får utöka mitt bestånd och se om det hjälper?
        Med vänlig hälsning blixten
        Det är ju också lite 'farligt' och spännande att sammanföra fler individer till en befintlig grupp, stor chans att det går åt helvete. Tror du får göra dig av med din territorella hane först i alla fall, eller byt de få fiskar du har kvar och köp en stor grupp ungdjur och låt växa upp ihop så kommer du nog få det att fungera fint.

        Kommentar

        Arbetssätt...