Nytt projekt, Yngel av Röda Gäddan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #16
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Ja jag är så nöjd!

    Jag har fått bekräftat att det är Crenicichla Atabapo 1 jag har fått! Alltså dom som blir väldigt röda!

    Skall bli super intressant att se hur stor grupp man kan få att gå ihop!

    Har man otur kanske man bara kan behålla en, drömscenariot är ju detta:

    http://youtu.be/ESAvzwOGAiY
    grymt klipp, verkar ju vara väldigt dämpad belysning i den burken. Kanske är något att fundera på i ett senare skede.

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #17
      Nytt projekt, Yngel av Röda Gäddan

      En liten uppdatering.

      Varit iväg i jobb under helgen och låtit gäddorna bli hungriga under 4 dagar totalt.

      Gav dom lite flakes och nu fick jag mer reaktion på maten än att den bara fick singla förbi som de har varit med pelletsen.

      Många som smakar och spottar men en och annan äter av det.

      Ser ut som de kommer gå vägen med "förberedd" mat.

      Ska försöka få tag på Krill flakes till dom.

      Senast redigerad av FrePGun; 11 maj 2015, 21:03.

      Kommentar

      • olaw
        NCS Medlem
        • juli 2006
        • 470

        #18
        Snyggt kar och häftiga gäddor. Blir kul att följa.

        Kommentar

        • Ola Sjödin
          Användare
          • augusti 2003
          • 514

          #19
          Ibland kan det vara trixigt att få dem att äta torrkäk. Jag har två Crenicichla punctata som efter ett drygt år fortfarande bara äter mask, räkor och frusen (tinad) fisk. Den ena av dem äter ibland räkmix (gjord på insjöfisk, räkor och diverse grönt). Det är lite bökigt när all annan fisk jag har äter torrfoder med god aptit. ��

          Kommentar

          • FrePGun
            Användare
            • mars 2009
            • 2410

            #20
            Ursprungligen postat av olaw
            Snyggt kar och häftiga gäddor. Blir kul att följa.
            Ja just karets öde står lite otalt just nu. Kan hända de blir något helt annat av de när gäddorna vuxit ur det. (Afrika är en ledtråd).
            Ursprungligen postat av Ola Sjödin
            Ibland kan det vara trixigt att få dem att äta torrkäk. Jag har två Crenicichla punctata som efter ett drygt år fortfarande bara äter mask, räkor och frusen (tinad) fisk. Den ena av dem äter ibland räkmix (gjord på insjöfisk, räkor och diverse grönt). Det är lite bökigt när all annan fisk jag har äter torrfoder med god aptit. ��
            Ja man vill ju väldigt gärna få in dom på pellets. Blir dyrt och bökigt med frysmat i längden!

            Kommentar

            • Kawasa
              Användare
              • september 2012
              • 840

              #21
              @Punkfredd

              Måste bara fråga hur det går för dina röda gäddor!! Skulle vara kul att se uppdaterade bilder
              Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

              Kommentar

              • FrePGun
                Användare
                • mars 2009
                • 2410

                #22
                Ursprungligen postat av Kawasa
                @Punkfredd

                Måste bara fråga hur det går för dina röda gäddor!! Skulle vara kul att se uppdaterade bilder
                Hej.

                Så sent som igår flyttade gäddorna ner till Blekinge.

                Har lagt hobbyn på sparlåga och sålde av min större balja och alla tillbehör.

                Men i övrigt gick de bra med dom och de hade precis börjat färga ut, tippar på att nya ägaren kommer ha ett gäng röda gäddor till jul någon gång!

                Kommentar

                • Kawasa
                  Användare
                  • september 2012
                  • 840

                  #23
                  Ursprungligen postat av Punkfredd
                  Hej.

                  Så sent som igår flyttade gäddorna ner till Blekinge.

                  Har lagt hobbyn på sparlåga och sålde av min större balja och alla tillbehör.

                  Men i övrigt gick de bra med dom och de hade precis börjat färga ut, tippar på att nya ägaren kommer ha ett gäng röda gäddor till jul någon gång!
                  Jaha där ser man, men jag förstår, har själv haft pauser från hobbyn, men man kommer alltid tillbaks till den för eller senare
                  Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                  Kommentar

                  • FrePGun
                    Användare
                    • mars 2009
                    • 2410

                    #24
                    Ursprungligen postat av Kawasa
                    Jaha där ser man, men jag förstår, har själv haft pauser från hobbyn, men man kommer alltid tillbaks till den för eller senare
                    Som en teaser så kommer sparlågan bestå av 250 liter Tanganyika, kommer väll en liten tråd inom kort!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...