Sacem Filter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danny_C
    Användare
    • april 2003
    • 334

    Sacem Filter

    hej!

    Har sett de tyska webbshopparna har
    Sacem filter med 10 l Filtervolym, för ungefär 600 kronor exkl. frakt
    har någon testat dem eller vet om de funkar bra?
    Isåfall är det ju ett megakap!

    Är denna jag syftar på:
    http://store.aquaristic.net/AQ88e082...,0,0,id1331,,0,
    /danne
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Det är väll ungefär likadana som projekt kan jag misstänka...Mycket filtervolym,hög pumpkapacitet och låter mycket...

    Kommentar

    • Danny_C
      Användare
      • april 2003
      • 334

      #3
      Isoleringsmaterial som man limmar på den då?
      /danne

      Kommentar

      • fredrikr
        Användare
        • oktober 2002
        • 985

        #4
        Jag har ett par Sacem innerfilter, som varit i drift ett par år. Kvaliteten har jag inget alls att anmärka på. Jag har haft problem att hitta nya sugkoppar till dem dock - hittar ingen handlare som håller med reservdelar till Sacem. Både ljudnivå och pumpkapacitet tycker jag också är bra.

        /Fredrik
        Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
        http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Det är tyvärr hög ljudnivå på Fluval också och min teori är att både Fluval och Sacem är byggda med tunnare material vilket i sin tur ger sämre ljudisolering och höjer resonansljud. Att "bädda" in pumpen i ljudisolering vet jag inte om det är bra för då kanske det blir för varmt för motorn.

          Kommentar

          • Juanito
            Användare
            • maj 2002
            • 180

            #6
            Jag har ett Marathon ytterfilter 1000 tror jag det var. Sägs vara 1000 L/timmen men men men det är nog närmare bara hälften som de pumpar med filtermaterialet i. I allafall orkar de inte lika bra som Eheim med samma märkning. Annars fungerar det rätt bra. Jag hade dock sönder det en gång. Behållaren sprack när jag tryckte dit pumphuvudet. Kan ju hända att det var nåt sand korn som fick det att spricka men jag tyckte det var svagt.
            juanito

            Kommentar

            • Juanito
              Användare
              • maj 2002
              • 180

              #7
              Nu har jag haft sönder behållaren för andra gången. Så jag vill faktist här varna er för Marathon ytterfiltren. Köpte igår en Ehiem 2028 Profesioanl II. Vilken fröjd jmf. med Marathon pumpen.

              Och ja Behållaren sprack när man satte dit pump huvudet som gången tidigare. Jag fällde det inte.

              Köp Ehiem istäället det lönar sig verkligen i längden.
              juanito

              Kommentar

              Arbetssätt...