Chokladciklider och Påfågelciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BB
    Användare
    • februari 2015
    • 3

    Chokladciklider och Påfågelciklider

    Hej, jag har ett par frågor.. Hoppas ni kan besvara dem.

    Jag har fyra unga (8-12cm) Choklader och fyra unga Påfågelciklider (7-10cm) i en 125x50x50 akvarie. Min tanke är att de ska flytta till en 750l senare i höst när de vuxit till sig lite. Tänker jag rätt eller är det helt åt skogen?

    Jag har läst på många ställen att dessa arter funkar bra ihop då de är i samma storlek och har samma temperament. Någon här som har dessa arter tillsammans?

    Jag har även en liten Black Ghost på cirka 10cm, tanken är att han också ska vara med på flytten i höst. Anledningen till att jag endast har ungfiskar är att burken idag är bra att växa upp i (storleksmässigt) och jag vill att de bilar par.

    Min plan är alltså att de ska vara dem enda fiskarna i 750l burken tillsammans med ancistrus, electric blue och något mer
  • Kawasa
    Användare
    • september 2012
    • 840

    #2
    Jag är ledsen men ditt akvarium är för litet för dessa arter, du hade kunnat välja av en hel uppsjö andra ciklider som hade varit lämpligare för ditt kar, fiskarna du kör med växer ganska fort ifall du matar dem normalt. Ifall det bara var dessa arter du ville ha, hur kommer det sig att du inte köpte ett större akvarium?
    Såg att du fått tips tidigare i en annan tråd, jag skulle vilja rekommendera att du läser artbeskrivningarna vi har för ciklider, det finns mycket bra information där

    Ursprungligen postat av ScreamingBroccoli
    Påfåglarna växer fort, och ett par vill nog ha en 540l ganska snart, och papegojorna blir också stora. Om du inte hade tänkt skaffa ett antal väldigt stora akvarier inom något år eller två så är de inte att rekommendera.
    Senast redigerad av Kawasa; 01 mars 2015, 10:10.
    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #3
      Arterna funkar fint ihop men jag tror du kommer behöva uppgradera fortare än till hösten.

      Mina påfåglar växte 10 cm på 5 månader...

      Kommentar

      Arbetssätt...