Herichthys carpintis, Cichlasoma salvini

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    Stockholm: Herichthys carpintis, Cichlasoma salvini

    Hej,
    har nått ett läge i mitt CA-kar där lite ändringar måste till. Därför skänker eller byter jag mot något tre Herichthys carpintis , två hannar och möjligtvis en hona. De är runt 15 cm. Har även en singelhona Cichlasoma salvini som inte kan gå kvar.

    Kommer snarast att flytta dem till små kar, så jag önskar bli av med dem ganska snart.

    Känner någon sig manad att ta dem finns de i Gubbängen.

    Skicka pm eller mejla direkt till: satanoperca@comhem.se
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    #2
    Bäst att jag tillägger nu, om någon är intresserad att salvinihonan lyckades jag inte få upp. Det var storpanik i karet när jag efter en timme fick upp carpintisarna. Men de går nu i ett mindre kar. Men de kan inte gå så länge där

    Kommentar

    • Pabbe
      NCS Medlem
      • september 2006
      • 1805

      #3
      Ingen som vill ha dessa? Jag har nu separerat dem då jag märkte att den dominante hannen var på den andre hannen ordentligt i det 140 liter de temporärt går, så nu är jag tämligen säker på att det är två hannar och en hona. Honan och den dominante hannen går ihop, och de samsas, även om jag inte vill påstå att de är ett par. Men kanske de finner varandra av nödvändighet om inte annat, eftersom de bara har varandra där just nu.
      Jag kommer att avvakta någon vecka till, så om ingen vill ta dem så blir det väl att ge dem till någon butik, alternativt att jag behåller "paret" och gör ett nytt försök att föra tillbaka dem till det stora karet.

      Kommentar

      • GurraG
        Användare
        • januari 2004
        • 75

        #4
        Ursprungligen postat av Pabbe
        Ingen som vill ha dessa? Jag har nu separerat dem då jag märkte att den dominante hannen var på den andre hannen ordentligt i det 140 liter de temporärt går, så nu är jag tämligen säker på att det är två hannar och en hona. Honan och den dominante hannen går ihop, och de samsas, även om jag inte vill påstå att de är ett par. Men kanske de finner varandra av nödvändighet om inte annat, eftersom de bara har varandra där just nu.
        Jag kommer att avvakta någon vecka till, så om ingen vill ta dem så blir det väl att ge dem till någon butik, alternativt att jag behåller "paret" och gör ett nytt försök att föra tillbaka dem till det stora karet.
        Hej !

        har du dessa fiskar kvar ?

        Hälsn /Gunnar
        Dygnet har 24 timmar ...minst !
        Gunnar

        Kommentar

        • Pabbe
          NCS Medlem
          • september 2006
          • 1805

          #5
          Ursprungligen postat av GurraG
          Hej !

          har du dessa fiskar kvar ?

          Hälsn /Gunnar
          Du har ett meddelande. De finns kvar.

          Kommentar

          • Pabbe
            NCS Medlem
            • september 2006
            • 1805

            #6
            Nu har de fått flytta

            Kommentar

            Arbetssätt...