Akvarium Triangeln Malmö

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pewe
    Användare
    • oktober 2002
    • 62

    Akvarium Triangeln Malmö

    Det är sorgligt men sant: det mycket stora (5 meter långa)akvariet som står på Triangelns köpcenter och innehåller Malawiciklider är nog något av det sämst skötta akvarium som jag någonsin sett...Blågråna alger, bruna alger, slam, smutsiga rutor etc. Mycket tråkigt att ett offentligt akvarium ser ut på det här sättet. Skärpning ni som åtagit er att sköta det!
  • Jonne
    Användare
    • april 2003
    • 120

    #2
    Jag är med i föreningen som har akvariet, men jag är inte i Malmö för ofta. Men det är ju trist att det är så. Det är ett stort problem varje sommar med allt det solljuset som kommer in. Ska framföra dina åsikter & hoppas det sköts på bättre sätt.
    www.discusklubben.se

    Kommentar

    • Björn
      Användare
      • april 2002
      • 787

      #3
      Det värsta med det akvariet tycker inte jag är algerna. Alger är naturligt och under sommaren blir det lätt så, som Jonne säger. Men, att det ALLTID flyter runt pellets i akvariet, och fiskarna är så fruktansvärt överfeta, det är däremot inte speciellt naturligt. Vem är det som står för matningen? Det är nog där problemet ligger. Mindre mat = mindre alger, finare fiskar, trevligare att titta på...
      Dom fiskarna skule nog inte må dåligt av två-tre veckors svält!

      Mvh
      Björn
      fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

      Kommentar

      • Jonas E
        Användare
        • februari 2003
        • 2533

        #4
        och var snälla och håll det som ett biotop-akvarium, jag har sett både någon zebra från malawisjön och svärdbärare osv i det akvariet.......ännu mer skärpning! särskilt i ett offentligt akvarium måste man hålla skötseln väldigt högt, och valet av fiskar. Annars kan man ses som tämligen oseriös. mina åsikter....
        /Jonas
        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • juli 2003
          • 23

          #5
          har varit på semester i malmö och var med på gallerian som heter triangel och tittade på den enorma akvarium, skälv har funderat på skapa en sådan miljö.
          när jag tittade på den hittade jag inga fel(juli monad). det jag skådade var den perfekta akvarium, men om det är många som säger att det är något fel i den, kanske skedde på senare tillfälet.
          men en sak får inte diskuteras och det är att akvarium är en konst i sig.
          EDUARDO RUBIO C.

          Kommentar

          • B-Lunn
            Användare
            • april 2003
            • 47

            #6
            Sist jag såg det tycker jag det var i fint skick, fast det var iofs rätt länge sedan...
            Sedan tycker jag inte det är så viktigt att alla akvarier är biotopriktiga, om bara fiskarna fungerar ihop så tycker jag blandningen är upp till var och en. I ett köpcenter kan det ju vara kul för barn som går förbi att få se lite varierade fiskar.

            Kommentar

            • pewe
              Användare
              • oktober 2002
              • 62

              #7
              Akvariet position med mycket infallande ljus kan naturligtvis orsaka ett algproblem men bruna alger och blå/gröna? Åtminstone de senare algerna är enligt min erfarenhet ett tecken på rubbade biologiska förhållanden. Fiskarna är , som sagt, för feta. Något är definitivt fel. Ett offentligt akvarium måste komma upp i en högre standard än detta annars kan det lika gärna vara.

              Kommentar

              Arbetssätt...