Tips för Otocinlusar!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Museo12
    Användare
    • oktober 2005
    • 153

    Tips för Otocinlusar!?

    Köpte de fem sista Otucinlusarna i djuraffären. Skulle egentligen velat ha fler, men nu gick det inte. De är är i ett akvarie på ca. 70 liter med rätt strömt vatten, växter och rot. Det är väldigt länge sedan jag höll Otocinlusar, men jag minns de var pigga och aktiva i början, men sedan dog de en efter en. Läste runt lite och såg att fler har haft samma problem.

    Behöver de algtabletter? Jag stoppade ner lite skivad morot och Broccoli idag. Får se om de rör dessa. Andra tips? Är de känsliga överhuvudtaget?

    De går nu tillsammans med nio dvärgpansarmalar. Funderar på att köpa mindre räkor eller Neontetror som sällskap.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Jag har haft 20 i flera år utan att matat de med nåt

    I et stort akvarium med en hel del alger dock. Hmm, tyvärr har jag inga bra råd
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Erik Åhlander
      Användare
      • september 2006
      • 796

      #3
      Halvförmultnade växter. I ett väl ingånget akvarium brukar det finnas tillräckligt för några stycken. Stödmata med lite kokta grönsaker: broccoli, spenat, grönkål.

      Kommentar

      • Christer5
        Användare
        • december 2012
        • 155

        #4
        Kolla att dom har tjocka magar då mår dom bra.

        Kommentar

        Arbetssätt...