Fiskarna tappar färg och blir vita.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peddan
    Användare
    • oktober 2014
    • 7

    Fiskarna tappar färg och blir vita.

    Hej.
    Har ett problem med att fiskarna tappar färg och blir vita. Det syn väldigt tydligt på dom som är gula. Se bild på Golden.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 2015-01-15 22.20.21-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 656,1 KB
ID: 700438
    Karet är på 720l Malawi med merparten mbunas. Matar med pellets och räkmix. Alla vattenvärden är bra. Byter ca 40 % vatten i veckan. Har två stora filterkammare och bra cirkulation. Det är ständigt någon fisk som leker i karet.
    Peter/Peddan
  • Trafter
    Användare
    • oktober 2013
    • 345

    #2
    Är det bara dina golden som tappar färg? Efter en snabb googlesökning fick jag fram att en del golden är (blir?) vita nedertill, de från lion cove. Stämmer detta någon som vet? En annan orsak jag funnit är stress eller att det är hybrider. Äter de drabbade bra?
    Senast redigerad av Trafter; 16 januari 2015, 12:10.
    1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vatten

    Kommentar

    • peddan
      Användare
      • oktober 2014
      • 7

      #3
      Hej Trafter.
      Har även en Lombardoi, liliancinus. Som jag tycker jag ser dom här tendenserna på. Sedan har jag någon rödzebror ob som blivit matta i färgen. Kvalitén på dom här fiskarna har jag ingen aning om. Alla fiskar äter bra
      Peter/Peddan

      Kommentar

      • Trafter
        Användare
        • oktober 2013
        • 345

        #4
        Då går jag tyvärr bet och överlåter till kunnigare folk. Låter ju som någon sjukdom. Är det endast fullvuxna som drabbats? Kanske är ålderstecken?

        Nu ska jag sluta gissa
        1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vatten

        Kommentar

        • peddan
          Användare
          • oktober 2014
          • 7

          #5
          Hej Trafter. Tackar för att du försökte. Trevlig helg
          Ursprungligen postat av Trafter
          Då går jag tyvärr bet och överlåter till kunnigare folk. Låter ju som någon sjukdom. Är det endast fullvuxna som drabbats? Kanske är ålderstecken?

          Nu ska jag sluta gissa

          Kommentar

          • peddan
            Användare
            • oktober 2014
            • 7

            #6
            Så mycket erfarenhet och visdom samlat på ett o samma ställe och så få som känner sig kallade!

            Kommentar

            Arbetssätt...