Hur mycket lutning vågar man ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mellow
    Användare
    • december 2013
    • 41

    Hur mycket lutning vågar man ha?

    Hej,
    Köpte nytt 160 liters på hornbach, fyllde det ända upp och ser då att vattenytan inte är helt rak, har tydligen en lutande lägenhet då:/ Bifogar bild, ska jag tömma det, eller borde det vara okej? 40 cm i höjd och 100 i längd....(tänker på trycket..)

    Kan tillägga att bänken är garanterat helt rak..

    Två bilder är bifogade, på den första ser man lutningen på mellanrummet mellan det svarta strecket och vattenytan
    Bifogade filer
    Senast redigerad av mellow; 08 december 2014, 18:00.
  • GraTis
    Användare
    • januari 2013
    • 414

    #2
    Måste bero på månfasen

    Tror inte det är nån fara alls. Men trist med lutande akvarier

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      #3
      Ingen fara skulle jag påstå. Huvudsaken är att akvariet står absolut plant. Att det står plant betyder ju inte att det inte lutar. Det får absolut inte skeva.
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • mellow
        Användare
        • december 2013
        • 41

        #4
        Okej, så skönt Tack för hjälpen

        Kommentar

        • Pabbe
          NCS Medlem
          • september 2006
          • 1805

          #5
          I mitt största kar, 250 cm långt, skiljer det ca 7mm från ena änden till den andra. Det har stått så i snart 7 år. Det står på aluminiumställning med 5 benpar. Det är helglas med svart Silicon. Jag har i övre kanten satt en bred svart tejp för att dölja vattenlinjen. Dels för att slippa se lutningen men också för att slippa se ändarna på mittstagen och för att det ger en schysst inramning.
          Så jag håller med de föregående; du kan vara lugn så länge det inte lutar olika diagonalt också.

          Kommentar

          Arbetssätt...