Lämplig akvarium för Diskus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Halloj Nasser!

    Jisses, jag har ju inte varit inne här på forumet sedan jag betalade medlemsavgiften senast - snart ett år sedan.
    Men, fick lite feeling idag, så...
    Det har passerat många discus-lek-kuber genom åren här, men de "minsta" får väl anses vara 50x50x50 cm-kuber - och då pratar vi nakna kuber, rena lek-kuber.
    Bäst resultat har jag dock fått med kuber i storlek runt 70x70x70 cm - men då har det handlat om rejäla Stendkerbjässar. Lite större kuber kan man dock inreda sparsamt - lite beroende på vad man är ute efter med sina discusar - odling, eller att bara att njuta av deras yngelvård.
    Jag skippar att lägga upp filmer här nu... har lagt in en jädrans massa filmer här på forumet idag, och det kanske blir övermättat..?
    Tack för svar. Har själv sett många odla diskus i kuber, men så jädrans svårt att hitta kuber till salu!
    Dessa är inte så värst stora. Jag hade kunnat har 2-3 50cm kuber på ställning...

    Jag ska göra om mitt stora akvarium nu i slutet av november och där kommer jag förmodligen köra diskus/scalare och Geophagus altifrons . Får jag ut par så vill jag odla på dessa.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    Tjena folket.. Det är så att jag var inne hos djuraffären och skulle lämna tre slöjstjärtar som jag inte lyckades hitta hem åt.

    De hade ett par rödturkos som fått yngel. Väldigt fina föräldrar med fina färger och kroppsformer.

    Det är så att jag funderar på att ha dessa två i ett akvarium helt för sig själva där de kan leka och dra upp yngel.

    Vad är minsta mått man kan till endast 1 par diskus????
    Akvariet kommer att inredas med rötter och bakgrund runt tre sidor.

    Ligger någon inne med kubakvarium?

    Tacksam för svar!!!
    Halloj Nasser!

    Jisses, jag har ju inte varit inne här på forumet sedan jag betalade medlemsavgiften senast - snart ett år sedan.
    Men, fick lite feeling idag, så...
    Det har passerat många discus-lek-kuber genom åren här, men de "minsta" får väl anses vara 50x50x50 cm-kuber - och då pratar vi nakna kuber, rena lek-kuber.
    Bäst resultat har jag dock fått med kuber i storlek runt 70x70x70 cm - men då har det handlat om rejäla Stendkerbjässar. Lite större kuber kan man dock inreda sparsamt - lite beroende på vad man är ute efter med sina discusar - odling, eller att bara att njuta av deras yngelvård.
    Jag skippar att lägga upp filmer här nu... har lagt in en jädrans massa filmer här på forumet idag, och det kanske blir övermättat..?

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    startade ett ämne Lämplig akvarium för Diskus?

    Lämplig akvarium för Diskus?

    Tjena folket.. Det är så att jag var inne hos djuraffären och skulle lämna tre slöjstjärtar som jag inte lyckades hitta hem åt.

    De hade ett par rödturkos som fått yngel. Väldigt fina föräldrar med fina färger och kroppsformer.

    Det är så att jag funderar på att ha dessa två i ett akvarium helt för sig själva där de kan leka och dra upp yngel.

    Vad är minsta mått man kan till endast 1 par diskus????
    Akvariet kommer att inredas med rötter och bakgrund runt tre sidor.

    Ligger någon inne med kubakvarium?

    Tacksam för svar!!!
Arbetssätt...