Lämplig akvarium för Diskus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Classemann
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    Absolut. Inget stress just nu fokuserar på stora akvariet för tillfället.
    Vill nog ha lite högre akvarium. 80 cm kanske
    Du verkar ha långa armar ?!

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Classemann
    Ok.
    Jag själv har 3 st. kuber med måtten 50x50x50 och det funkar kanon. Det dyker nog upp kuber till salu vad det lider eller så får du kolla med någon som kan bygga åt dig.

    Absolut. Inget stress just nu fokuserar på stora akvariet för tillfället.
    Vill nog ha lite högre akvarium. 80 cm kanske

    Lämna en kommentar:


  • Classemann
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    DRD har en till salu, men jag har inte kunnat ordna transport upp dit till honom. :-/
    Ok.
    Jag själv har 3 st. kuber med måtten 50x50x50 och det funkar kanon. Det dyker nog upp kuber till salu vad det lider eller så får du kolla med någon som kan bygga åt dig.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Classemann
    Hur gick det ?
    Blev det några kuber ?
    DRD har en till salu, men jag har inte kunnat ordna transport upp dit till honom. :-/

    Lämna en kommentar:


  • Classemann
    svarade
    Hur gick det ?
    Blev det några kuber ?

    Lämna en kommentar:


  • mrazster
    svarade
    Nu var det ju nästan 20 år sedan jag hade diskus sist.
    Men då pratade man om MINST 50 liter vatten per vuxet djur, som en tumregel.
    Naturligtvis så skiftar det lite beroende på vattnets beskaffenhet, matning, filter e.t.c !

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av kaj.p
    Det handlar inte om karet Det handlar om att ge dom det de behöver bra vatten o bra foder. Dvs samma som vi skall ge alla våra fiskar i större o mindre omfattning.
    Absolut, men samtidigt kräver de ju ett minimum. Vad är den minsta lämpliga storleken för ett lekpar? Kub akvarium 50x50x50?

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Det handlar inte om karet Det handlar om att ge dom det de behöver bra vatten o bra foder. Dvs samma som vi skall ge alla våra fiskar i större o mindre omfattning.

    Lämna en kommentar:


  • Trafter
    svarade
    På Saltvattensguiden finns det ofta kubakvarier till salu

    Lämna en kommentar:


  • Sabina
    svarade
    Sorry, har ingen bild. Om du mailar dem så kanske de har fler bilder än det möbelkar som de visar på hemsidan.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Sabina
    Håkanstorp zoo i Malmö limmar akvarier på beställning, även specialbeställda möbelkar ;-)

    http://www.hakanstorpszoo.se
    Har du bild på någon akvarie dem har limmat?

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Hmm, jag har ju en kub på ~70x70x70...

    Lämna en kommentar:


  • Sabina
    svarade
    Håkanstorp zoo i Malmö limmar akvarier på beställning, även specialbeställda möbelkar ;-)

    Välkommen till Håkanstorps zoo! Häng med under ytan och till djurens värld Välkommen! På grund av höjda frakt priser blir vi tvugna att sätta en fraktfri gräns. Alltså fri frakt på betällningar över 299kr.(Detta gäller ej salt och grus / Sand samt hundmat och hundfoder). Vill ni ha information om frakt på detta, vänligen maila. … Läs mer ”Start”

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Det låter gôtt!
    Tänker du odla i storskala - liksom odla upp och sälja?
    Kuber beställer du, det är ju egentligen den enda vägen att gå. Mina kuber, genom åren har han killen i Lysekil fixat till... Vad heter företaget nu då..? Fuck me, jag får återkomma med namnet! Fantastiska burkar iallafall!
    Aa syftet är att odla och sälja. Jag känner inte till någon som odlar i Malmö iallafall.
    Tony har ju rejält fina diskus som han lagt bild/video på i sin Facebook sida, men lite väl långt upp till han.

    Sist jag hade diskus var för 4 år sedan. Några som Kaj hämtade ner till mig när han var på väg till Tyskland. Dessa kom inte riktigt igång med att äta och tinade bort sakta sakta.
    Kanske jag som var novis på den tiden, men nu kan man erbjuda de optimala förhållanden.

    Aa får väl ta och hitta mig någon som kan fixa akvarier i Malmö.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    Tack för svar. Har själv sett många odla diskus i kuber, men så jädrans svårt att hitta kuber till salu!
    Dessa är inte så värst stora. Jag hade kunnat har 2-3 50cm kuber på ställning...

    Jag ska göra om mitt stora akvarium nu i slutet av november och där kommer jag förmodligen köra diskus/scalare och Geophagus altifrons . Får jag ut par så vill jag odla på dessa.
    Det låter gôtt!
    Tänker du odla i storskala - liksom odla upp och sälja?
    Kuber beställer du, det är ju egentligen den enda vägen att gå. Mina kuber, genom åren har han killen i Lysekil fixat till... Vad heter företaget nu då..? Fuck me, jag får återkomma med namnet! Fantastiska burkar iallafall!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...