Deres forslag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bosse G
    NCS Medlem
    • november 2013
    • 235

    #16
    Som alltid har Mille helt rätt. Min erfarenhet av stappersii är att den är mycket lugnare än pleurospilus. Tål en massa men låter annan fisk vara i fred. Dessutom blir den så vitt jag sett inte mycket mer än 8-9 cm



    Ursprungligen postat av Repen1
    Hanarna bygger små lekgropar som dom försvarar vid lek annars är dom i stort sett i hela karet, honorna brukar hålla till högt i karet,ska helst ha flera honor än hanar då honorna kan bli hårt ansatta av dom lekvilliga hanarna,gärna flera hanar så triggar dom färg mot varandra,hanarna kan slåss lite men brukar inte vara så allvarligt, i stort sett en snäll fisk som är väldigt vacker när den färgar ut ordentligt, bryr sej inte speciellt om andra fiskar utom just runt lekgropen när den är byggd då den gör allt för att hålla andra borta därifrån. Här en av mina "C pleurospilus" när jag hade dom. "C stappersi" uppför sej i stort sett likadant. Mille

    Kommentar

    • Shade
      Användare
      • februari 2012
      • 35

      #17
      Ja lett skal det ikke være. Var mye lettere når jeg hadde store karr. Men nå har jeg Max plass til juwel rio 300. Målene på det er 121 x 51 x 62 cm. Det skal vel bli ca 380 liter etter mine mattekunnskaper. Stappersiene er flotte de også. Hmm. Skal ikke være lett å velge altoene er hvert fall spikret

      Kommentar

      Arbetssätt...