Aequidens plagiozonatus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke_A
    NCS Medlem
    • januari 2003
    • 638

    Aequidens plagiozonatus

    Jag köpte för nå'n vecka se'n två Aequidens plagiozonatus , som lekte tidigare idag. Nå'n som har erfarenhet av den, eller liknande arter? De verkar ganska fredliga och lugna.
    Bifogade filer
    MVH Micke

    "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336
  • Cichlid-Power
    Användare
    • november 2006
    • 253

    #2
    Hei Micke _A, jo jeg kjenner fisken godt, hvor fikk du dine fisk fra/ eller opphav?? Jeg har vel hatt fisken over to år, og har vel ikke noe negativt om fisken, det eneste er at de er veldig skye, og stikker å gjemmer seg om det da ikke noe mat pågang. Ikke de mest farvesprakende Aequidens, men de er da interessante.

    Cichlid-Power

    Kommentar

    • Micke_A
      NCS Medlem
      • januari 2003
      • 638

      #3
      Jag köpte dem på Tropisk Akvariefiskimport i Göteborg. Han hade fått in fem, som nå'n hade bytt in. Ser mina ut som dina? Jag såg en bild på Cichlasoma amazonarum , och tyckte den var lik mina. Mina verkar inte vara särskilt skygga, även om de inte tycks gilla hastiga rörelser utanför karet. Äggen som de la igår är fortfarande kvar.
      MVH Micke

      "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

      Kommentar

      • Cichlid-Power
        Användare
        • november 2006
        • 253

        #4
        Hei Micke_A, Jeg kan nok være enig med deg at de ser ikke helt ut som plagiozonatus, men jeg skal sende deg noen bilder som ikke er så gode, da de likte ikke at jeg kom med kamera.Klicka på bilden för större version

Namn: Aequidens plagiosonatus.jpg
Visningar: 1
Storlek: 197,5 KB
ID: 691448Klicka på bilden för större version

Namn: Aequidens plagiosonatus2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 420,3 KB
ID: 691449Klicka på bilden för större version

Namn: Aequidens plagiosonatus yngel.jpg
Visningar: 1
Storlek: 215,1 KB
ID: 691450

        Kommentar

        • Micke_A
          NCS Medlem
          • januari 2003
          • 638

          #5
          Tycker inte mina liknar amazonarum riktigt heller. Det borde ju stämma att det är plagiozonatus, den är ju tydligen rätt ovanlig, och butiken som sålde dem ursprungligen bör ju ha haft koll. Tycker mönstret i stjärtfenan ändå stämmer med dina. Nu verkar det som om de har slagits, det är bara hanen som står ovanför stenen, som ser ut att vara täckt av tomma skal, och han andas häftigt. Honan simmar mest runt, och ser ut som om hon har fått lite skador på bröstfenorna.

          Har sett de bilderna i artregistret här. Har också några bilder på olika arter i artregistret.

          Födde du upp några av ynglen?
          MVH Micke

          "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

          Kommentar

          • Cichlid-Power
            Användare
            • november 2006
            • 253

            #6

            Ja jeg har beholdt en 4-5 stk som begynner og bli kjønnsmodne.

            Cichlid-Power

            Kommentar

            Arbetssätt...