Mindre elak i ett släkte av elakingar (Pseudotropheus sp. "Elongatus Ruarwe")

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidkeeper
    Användare
    • juli 2014
    • 17

    Mindre elak i ett släkte av elakingar (Pseudotropheus sp. "Elongatus Ruarwe")

    Jag vill slå ett slag för en riktigt fin mbuna ur en familj som brukar anses som tuff och ofördragsam (Elongatus). Nu är det en "sp" variant men Elongatus Ruarwe har funkat väldigt bra i min riftlake mix som inkluderar andra mbuna, haplisar från Malawi såväl som Tanganyika.
    Det är en art som sköter sig nästan helt själv och enligt min erfarenhet låter andra vara i fred men är otroligt vackra och intressanta hursom. Ibland måste man ju dock avgöra vem som verkligen är tuffast i karet, så här är några bilder på hur det görs upp sinsemellan med jämna mellanrum. Jag har tre VF par som går i 540l.
    Rekommenderas! :-)
    Klicka på bilden för större version

Namn: 20140903-P9030963.jpg
Visningar: 1
Storlek: 267,9 KB
ID: 700181Klicka på bilden för större version

Namn: 20140903-P9030943.jpg
Visningar: 1
Storlek: 249,4 KB
ID: 700182Klicka på bilden för större version

Namn: 20140903-P9030942.jpg
Visningar: 1
Storlek: 241,6 KB
ID: 700183
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #2
    Jättefina firrar!

    Kommentar

    • Ola Sjödin
      Användare
      • augusti 2003
      • 514

      #3
      Mycket snygga. Den är kanske lite som den gamla "ornatus" i temperamentet?

      Kommentar

      • Cichlidkeeper
        Användare
        • juli 2014
        • 17

        #4
        Kul att ni gillar dem! De var verkligen en riktig lyckträff tycker jag, var lite nervös för hur ilsken den skulle vara eftersom jag har en hårfin balans i karet som lätt tippar över.
        Mindre elak är den i en sån tuff familj men helt klart bad boy #1 i min lugna samling skall sägas!

        Fler fördelar förutom sjukt snygg, hyfsat mild för att vara Pseudotropheus elongatus är att den tydligen inte heller blir så värst stor :-) I mitt tycke har den estetiskt allt som Demasonin har och mer därtill (utan den skoningslösa ettrigheten mot alla andra haha).

        Ornatusen har jag ingen erfarenhet av själv men vad jag läst så låter det ju rimligt...

        /C

        Kommentar

        Arbetssätt...