jaguarciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias
    Användare
    • maj 2014
    • 13

    jaguarciklid?

    tjena igen, ny fråga, denna gången om jaguarciklid. underbart snygg fisk som jag är riktigt sugen på, har läst att dom blir väldigt aggressiva vid lek osv, men om man bara köper 1 då? så att det inte kan bli nån lek, kan man då har dom ihop med Oscar,JD och guldsöm? eller kommer den ta död på allt, å vet att dom kräver väldigt stort men tänkte köpa en liten isf så att man kan ha den i ett 540 tills man nån gång köper ett större? finns ju med i framtidsplanerna!? /Mattias
  • salmberg
    NCS Medlem
    • oktober 2007
    • 830

    #2
    Tror kombinationen kan gå bra även med lekpar av alla arterna. Bara karet är tillräckligt stort. Hur stort har du idag och hur stort planerar du att skaffa? Går säkert bra att ha ett jaggapar ensamma i ett 540 kar. Jag tycker tjusningen med dessa fiskar är att ha dom parvis eller grupper. Men det kräver fler och större kar.

    Hur pass aggressiva dom är vid lek är svårt för mig att säga. Finns säkert många som kan svara på det.

    Kommentar

    • Mattias
      Användare
      • maj 2014
      • 13

      #3
      ja asså dom jag tittat på är ju bara 6-7cm än sålänge, å ja du har ju rätt i att man vill ha par av dom, roligast då. vet inte hur stort jag tänkt, nånstas runt 1000l iaf. idag har jag ju bara 540l, vet inte hur pass fort dom växer bara, nån som vet? me har ju sett massa klipp på youtube där dom blandar dessa sorter så tänkte att det borde ju funka!? tack för svar!

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #4
        Jag har 7 jaguarer ihop med 2 oscar + lite annan fisk och det går bra, Se bara till att inte påffarna är så stora att jaguaren går in i munnen på dem.
        Funkar bra med en jaguar, men det är roligare med ett par.
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • Mattias
          Användare
          • maj 2014
          • 13

          #5
          ok nja mina påffar är inte så himla stora, går en liten blåciklid hona i där nu också å hon är mindre än dom jaguarerna jag kollat på är så det ska nog vara lugnt, annars får jag lägga dom i ett annat kar sålänge tills dom vuxit till sig lite! kan ju ge dom blåciklid yngel som föda! har ett gäng i ett annat akvarie!

          Kommentar

          Arbetssätt...