Nya snäcklekare i mitt kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    Nya snäcklekare i mitt kar

    Ja, nästan. Min Lepidiolamprologus boulengeri hane hoppade ut ur akvariet för några vecker sedan och någon vecka efter så dog honan! Av sorg? hmm..... kanske. Hade några yngel kvar och hoppades att jag snart skulle få tag i nya stora exemplar. När jag besökte min lokala fiskhandlare idag, så fanns det 3st boulengeri i karet och de köpte jag direkt. Det gick även 3 st snyggingar Lamprologus speciosus i det karet och de fick oxå följa med hem.
    Efter inkoppningen så började de små Lamprologus speciosus "Liplocka" . De hade knappt kommit ner i vattnet så började de att bråka. Boulengeri trion började oxå med en gång bråka och spänna sig ovanför ett snäckskal., Ska bli intressant vad som händer härnäst.
    Kunde inte kolla så länge för att lyset slocknade vid 22 tiden.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    #2
    Snäcklekare är för jäkla trevliga. De lätt grinigaste fiskarna jag haft

    Kommentar

    • riktlinjer
      Användare
      • augusti 2013
      • 335

      #3
      Ursprungligen postat av johho
      Snäcklekare är för jäkla trevliga. De lätt grinigaste fiskarna jag haft
      Ho ho ho

      Det är mycket attityd i snäckskalslekare. Och mycket mod/dumhet också

      Från en som också är faschinerad av hur ett 6cm långt petrochromisyngel försöker ta munkrok och brotta ned en 18cm större pettro? Nästan snäckskalslekarklass

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #4
        Jag flyttade över några snäckor från multiskaret igårkväll och nu på morgonen upptäckte jag att jag fick med multishanen som hade gömt sig i ett av snäckskalen. Nu blir det till att få fatt i den.
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        Arbetssätt...