Vad har hänt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sivan

    Vad har hänt?

    Hej!
    Jag har en Jack Demphsey som jag har haft i 15 år (han var vuxen när jag fick honom)Han har överlevt mycket t o m ett kattöverfall! Han har jämt varit en pigg fisk. Nyligen var jag borta tre dagar och när jag kom hem låg han på botten, på sidan, något krokig. Kan en fisk få hjärnblödning? Det har nu gått en vecka och han ligger fortfarande på sidan, men han kommer upp och äter när hör att jag kommer. Han är färggrann och vacker som vanligt, men han verkar inte kunna simma...Vad ska jag göra?
  • walle_1
    Användare
    • februari 2003
    • 708

    #2
    Om han är så gammal så är det nog bara den naturliga döden som håller på att infalla. Om han var vuxen när du fick honom så antar jag att han är uppåt 20 år gammal. Iaf 17-18 år, det är inte så konstigt om han dör då.


    MVH Martin
    MVH Martin

    http://m1.271.telia.com/~u27102612/

    Kommentar

    • sivan

      #3
      Tack Martin för ditt svar! Visst har jag tänkt på åldern, har ingen aning om hur gamla de kan bli. Först trodde jag att han, Arne som han heter, fått värmeslag eftersom det har varit otroligt varmt. Han kommer fortfarande upp och äter och ser så fin ut, men sen sjunker han ner och blir liggande på höger sida...jätte trist. För ca 6 år sedan hade han ett par kompisar, 3st Påfågelciklider. Dom blev sjuka och dog en efter en, men inte Arne. Jag kan väl bara avvakta.

      Kommentar

      Arbetssätt...