Guppy med Geophagus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ruined Soul
    Användare
    • september 2012
    • 615

    Guppy med Geophagus?

    Tänkte kolla med er därute om någon har kört Guppy med Geophagus?
    Det har funkat alldeles utmärkt Geophagus och Uaru tillsammans med Octocinclus.
    Mina Geophagus är fortfarande ungdjur men den största är ändå ca 14cm.

    Då jag tyvärr (fast jag är ändå nöjd) kommer att byta ner mig i storlek på kar så vill jag ändå ha nått som går på ytan och varför inte testa Guppy. Dessvärre tror jag inte att jag får plats med mina Uaru... vem vet .

    Så vad tror ni, funkar det .
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #2
    Det beror nog på hur stora guppys du får tag på, men någon liten vildvariant lär nog bli uppäten misstänker jag.

    /Jocke

    Kommentar

    • Ruined Soul
      Användare
      • september 2012
      • 615

      #3
      Det var väl vildformen jag tänkte på.
      Har 3 testpiloter i karet nu.
      Nu är det ju 60 högt karet och det nya är bara 40 högt, så det blir ju närmare till maten

      Kommentar

      • Banderad
        Användare
        • februari 2006
        • 3479

        #4
        Mina gamla Geophagus altifrons var väldigt hetsiga till maten, och den hann aldrig sjunka ner till bottnen. Lite som troffar när de äter. Med dem hade det inte fungerat alls med guppys. Just nu går det små svärdbäraryngel som klarar sig i ett 540 här hemma med CA-jordätare. De är väldigt sällan uppe vid ytan, och jag har en del växter där uppe. Så det beror mycket på hur dina jordätare är. Vilken art?

        /Jocke

        Kommentar

        • Ruined Soul
          Användare
          • september 2012
          • 615

          #5
          Mina Geophagus dicrozoster (8st VF) håller till väldigt nära botten och går inte upp och tar maten även fast dom blir alldeles till sig när det matas. Har aldrig sett att dom jagar mindre fisk nångång. Men visst, ju större dom blir desto större munnar och aptit får dom väl.
          Skulle jag åka iväg på semester (t ex 1 vecka) så lär hungern trigga dom till att käka lite

          Kommentar

          • Sabina
            Användare
            • maj 2013
            • 30

            #6
            Om du inte blir ledsen över att guppysarna försvinner så är det ju bara att testa. Jag köpte på mig lite show-guppys på guppy-SM förra året och jag fick tillfälligt ha 3 hanar bland mina 9 geophagus tapajos OH yngel som var på tillväxt. Det fungerade finfint, tills jag var borta över en natt. Guppysarna var kvar när jag kom hem, men när jag matade så försvann guppysarna i ett virrvarr av hungriga munnar. Det var inte ett önskvärt svinn tyvärr...

            Kommentar

            • Ruined Soul
              Användare
              • september 2012
              • 615

              #7
              Ja, nu testar jag med 20+ Guppys och än så länge funkar det.
              Matar ju mina fiskar rätt bra så det kan vara en anledning till att det funkar... att dom är mätta

              Kommentar

              Arbetssätt...