Octocinclus med Geophagus och Uaru = funkar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ruined Soul
    Användare
    • september 2012
    • 615

    Octocinclus med Geophagus och Uaru = funkar?

    Funderar på att införskaffa mig ett stort gäng Octocinclus till mitt 720.
    Sålde min Fei Feng för ett tag sedan och i mina ögon är dom grymma städare och putsar växterna grymt bra.
    Dock så växer (i alla fall mina) Fei Fengen ruskigt fort och får sälja av dom när dom börjar bli för stora och tar plats, så jag har alltid haft dom i omgångar.

    Så, är det någon där ute som har eller har haft Octocinclus med Uaru.F, Balzanii och Geophagus?
    Mina firrar är fortfarande ungdjur men dom växer så det knakar.
    Största Geophagusen är väl 13-14cm, den största Uarun är ca 10cm och den största Balzaniin är 7-8cm
    Senast redigerad av Ruined Soul; 29 april 2014, 11:41.
  • 56ovwal
    Användare
    • mars 2004
    • 664

    #2
    Har haft Uaru med exempelvis Kardinaltetror utan några som helst problem. Uaruna var totalt ointresserade av tetrorna. Jag skulle gissa (!) att det fungerar alldeles ypperligt.
    Har du växter i ditt Uaru-kar? Det funkade definitivt inte för mig. Snaskade i sig stora Anubias som om det var späda salladsblad!!
    Beträffande Geophagusen är jag mer tveksam men jag vet (!) inte.
    Pigge
    Bygger ny akvarielokal:
    http://ovwali.blogg.se/
    Uppdaterad:2011-12-23

    Kommentar

    • Ruined Soul
      Användare
      • september 2012
      • 615

      #3
      Ursprungligen postat av 56ovwal
      Har haft Uaru med exempelvis Kardinaltetror utan några som helst problem. Uaruna var totalt ointresserade av tetrorna. Jag skulle gissa (!) att det fungerar alldeles ypperligt.
      Har du växter i ditt Uaru-kar? Det funkade definitivt inte för mig. Snaskade i sig stora Anubias som om det var späda salladsblad!!
      Beträffande Geophagusen är jag mer tveksam men jag vet (!) inte.
      Ja, det blir nog så att jag provar trots att det alltid finns en risk. Varken Geophagusen eller Uarun har inte visat nått intresse för mina Colombiatetror (var rätt små från början) eller Bilbukar alls.
      Så det kan hända att det funkar .
      Ja än så länge så funkar det... visst har dom vart på växter men dom är rätt lugna med det, än så länge .
      Fick en stor hög med hornsärv och det smaskade dom i sig på 1 1/2 dag .

      Tycker att växterna ser lite tråkiga ut och behöver rensas och putsas upp av bra städare... matar mina fiskar rätt så rejält och det märks på växterna. Gör 2 vattenbyten i veckan
      Så här såg karet ut för några veckor sedan: https://www.youtube.com/watch?v=cnqUGP052Hk

      Kommentar

      Arbetssätt...