NCS Medlemmar 2014

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #16
    Hur många medlemmar har vi nu?

    Så här såg det alltså ut i april och maj. Kurvan visar medlemsantal i slutet av april (gul) och maj (röd) och hur detta antal dessa datum ändrats från år till år.
    Klicka på bilden för större version

Namn: Screenshot_15_08_14_08_42.jpg
Visningar: 1
Storlek: 26,4 KB
ID: 691133
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #17
      Ska titta på det i helgen. Det har inte växt jättemycket sedan dess. Blir att göra en rejäl värvningskampanj i samband av nästa CB

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8597

        #18
        Ser att NCS-gruppen i fejseboken har 825 medlemmar. Där finns kanske fiskevatten (om detta lite morbida uttryck tillåts).
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #19
          Haha, bra där Mikael!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • februari 2006
            • 3479

            #20
            590 medlemmar 2014-08-17

            Kommentar

            • Erik Österlund
              Användare
              • januari 2005
              • 3788

              #21
              Det skulle vara intressant att se antalet aktiva "medlemmar" på forumet hur det såg ut för typ 8 år sen när det var dubbelt så många medlemmar som i dag. Nu har vi runt 1200 aktiva på forumet (om den siffran stämmer). Är antalet aktiva på forumet ungefär lika men det är färre som vill vara medlem eller har aktiviteten på forumet också halverats? Jag kan inte minnas att det var så mycket mer aktivitet tidigare..

              Finns sådan data sparad? Det är väl kanske ingen mening med att lägga något jättearbete på att ta fram det men om det är relativt lätt så skulle det vara intressant att göra en sådan jämförelse tycker jag.

              Kommentar

              • Mikael W
                NCS Medlem
                • augusti 2002
                • 8597

                #22
                Joakim Draktoft har kanske siffror, eller åtminstone en uppfattning om antalet då. Annars kan jag gräva i gamla protokoll från den tiden.
                mvh
                Mikael W
                (NCS-medlem sedan 1981)

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Jag mätte antalet aktiva genom att sortera när någon loggade in i forumet. Och om man inte var inloggad senaste kvartalet räknade jag det som inaktiv. Vi sparade inga sådana data, men kanske om man verkligen vill kan det gå att plocka ut all data och kolla.

                  Dock så rensades en hel del användare bort i samband med siteombyggnad för ett och ett halvt år sedan där alla som inte loggat in på fyra år togs bort. Såvida de inte hade fler inlägg än 50 tror jag det var, då sparades deras konto i alla fall.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #24
                    Jag tog fram en graf inkluderande augustisiffor och jag lade till prognos för slutet av 2014. Det är rejält lägre än något tidigare år. Känns nervöst! Decemberkurvan har äkta data utom för 2014 då siffran är baserat på hur snabbt vi växt i antal från augusti till dec de senaste 5 åren.
                    Klicka på bilden för större version

Namn: NCS-medlemsdata-2014-aug.jpg
Visningar: 1
Storlek: 51,1 KB
ID: 691154

                    Prognossiffran för slutet av december 2014 är 651 st medlemmar. Det är c:a 52st färre än 2013 och det betyder 15000 SEK i lägre intäckter för föreningen. Vore tråkigt om vi tvingas banta ned på funktioner.
                    Senast redigerad av DaRe; 18 augusti 2014, 13:10.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Erik Österlund
                      Användare
                      • januari 2005
                      • 3788

                      #25
                      Det som är intressant att få reda på hur många % som är aktiva medlemmar på forumet som också är betalande medlemmar. Det borde ju vara som så att även om forumet inte är NCS så är forumet (och hemsidan i övrigt) vårt ansikte utåt. Om man inte finns på internet så finns man ju inte

                      Vi har säkert en del gamla (inte nödvändigtvis till åldern ) trogna medlemmar som inte är aktiva på forumet men de flesta betalande medlemmarna är väl även aktiva på forumet, eller? Hemsidan och forumet får väl ändå räknas till den delen av föreningen som "lever". CB kommer ju bara ut 4 ggr/år och nu för tiden tror jag inte att det är någon som känner sig bekväm med att vänta på något i flera månader, vill man veta/fråga/se något så vill man göra/få det nu direkt. Jag själv hittade till forumet för drygt 10 år sen och på den vägen är det..

                      Varför är inte fler av de ca 1200 aktiva medlemmarna på forumet medlemmar i NCS? Där tror jag att vi kan se en tendens från tidigare år i förhållandet mellan aktiva medlemmar på forumet och betalande medlemmar i NCS. Det förutsätter ju förstås att jämförelsen blir relevant, har vi tidigare haft aktiva medlemmar på forumet som egentligen inte varit aktiva så stämmer ju inte siffrorna efter "rensningen".

                      Aja, vi kanske inte tjänar så mycket på det att det är värt att lägga mycket tid på. Det är dock oroväckande att medlemsantalet fortsätter nedåt..

                      Kommentar

                      • Pabbe
                        NCS Medlem
                        • september 2006
                        • 1805

                        #26
                        Ursprungligen postat av Erik Österlund
                        Det som är intressant att få reda på hur många % som är aktiva medlemmar på forumet som också är betalande medlemmar. Det borde ju vara som så att även om forumet inte är NCS så är forumet (och hemsidan i övrigt) vårt ansikte utåt. Om man inte finns på internet så finns man ju inte

                        Vi har säkert en del gamla (inte nödvändigtvis till åldern ) trogna medlemmar som inte är aktiva på forumet men de flesta betalande medlemmarna är väl även aktiva på forumet, eller? Hemsidan och forumet får väl ändå räknas till den delen av föreningen som "lever". CB kommer ju bara ut 4 ggr/år och nu för tiden tror jag inte att det är någon som känner sig bekväm med att vänta på något i flera månader, vill man veta/fråga/se något så vill man göra/få det nu direkt. Jag själv hittade till forumet för drygt 10 år sen och på den vägen är det..

                        Varför är inte fler av de ca 1200 aktiva medlemmarna på forumet medlemmar i NCS? Där tror jag att vi kan se en tendens från tidigare år i förhållandet mellan aktiva medlemmar på forumet och betalande medlemmar i NCS. Det förutsätter ju förstås att jämförelsen blir relevant, har vi tidigare haft aktiva medlemmar på forumet som egentligen inte varit aktiva så stämmer ju inte siffrorna efter "rensningen".

                        Aja, vi kanske inte tjänar så mycket på det att det är värt att lägga mycket tid på. Det är dock oroväckande att medlemsantalet fortsätter nedåt..
                        I detta ögonblick är det 133 inloggade varav 17(!) medlemmar. Tror att det är så trist det brukar se ut.

                        Kommentar

                        • GraTis
                          Användare
                          • januari 2013
                          • 414

                          #27
                          Vill man ha betalande medlemmar måste man erbjuda något som inte finns "gratis" på andra ställen. I dagens värld verkar kändisskap locka mest och ni har en fin tidning där man kan bli kändis, men klart då måste någon orka göra hemmahosbesök......

                          Kommentar

                          • Wilhelm
                            Användare
                            • april 2002
                            • 9122

                            #28
                            Mycket kan man hitta gratis någonstans!
                            Hemma hos reportage hoppas jag kunna få till i nästa CB.
                            Men det är många som gjort "hemma hos mig" "mina akvarier/fiskar"reportage.
                            Jag vet en kändis som jag tror har akvarium eller har haft, ska undersöka om det fortfarande finns fisk i det hemmet.
                            mvh Wilhelm

                            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                            www.linkopings-akvarieforening.net/
                            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              #29
                              Ursprungligen postat av Wilhelm
                              Mycket kan man hitta gratis någonstans!
                              Hemma hos reportage hoppas jag kunna få till i nästa CB.
                              Men det är många som gjort "hemma hos mig" "mina akvarier/fiskar"reportage.
                              Jag vet en kändis som jag tror har akvarium eller har haft, ska undersöka om det fortfarande finns fisk i det hemmet.
                              Bra idé med att intervjua en kändis om akvarieintresset. Politiker oxå kanske ?
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • Pabbe
                                NCS Medlem
                                • september 2006
                                • 1805

                                #30
                                Ja, fick inte Diskusarter ett litet uppsving då diskus och kulstötaren Ricky Bruch under 70-talet i någon artikel "hemma hos" visade upp sina akvarier med diskus?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...