Msobo med Aulonocara ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Msobo med Aulonocara ?

    Tror ni att Aulonocara stuartgranti skulle funka med Metriaclima sp. "msobo" Det står ju i artbeskrivningen att Msobon är en rätt snäll mbuna men vad iinebär det?, skulle väldigt gärna ha båda i samma burk om det går ?
    Senast redigerad av HåkanM; 23 mars 2014, 22:45.
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #2
    Min uppfattning är att Msobo kan vara ganska tuffa. Jag kör mina med Hongi, men då är båda arterna små ännu. Jag uppfattar dock Msobon som liknande i temperamentet. Jag hade undvikit den kombinationen, men vem vet mina aningar kan vara fel. Jag har inte testat.

    /Jocke

    Kommentar

    • Mony
      Användare
      • december 2013
      • 187

      #3
      Min hanne är supersnäll, nästan mesig. Väntar dock på honor som kommer i slutet på denna veckan. Han kanske tuffar till sig när han får tjejer?
      Han har hittat ett hörn som han håller till i. Är tyvärr inte ute i karet och "leker med de andra tjurarna" (Han heter Ferdinand för han vill hellre sitta under korkeken och lukta på blommorna..)

      Kommentar

      • diskus
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 276

        #4
        Det är ju ofta en fråga om en kompromiss när Aulonocara ska blandas med Mbunas (undantaget Al. Jacobfreibergi och "firefish" som är lite tuffare) men i en stor burk kan det funka med Msobo. Om du vill njuta fullt ut av dina Aulonocara stuartgranti så skulle jag istället säga ex. Labidochromis Careleus om du vill ha en Mbuna med dina Aulonocara.
        Lite diskus, mal & malawi bilder
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=272123

        Kommentar

        • HåkanM
          NCS Medlem
          • november 2005
          • 1294

          #5
          Ok, men om Aulonocara stuartgranti är huvudfisken, går det ha något annat med än golden, ex fire fish, eller är denna för tuff ???,

          Kommentar

          Arbetssätt...