Hjälpa med att utreda fiskdöd.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bossep
    Användare
    • januari 2013
    • 2352

    #46
    Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Och se till att ha uppsikt! Jag vet en person som lämnade en över natten och på morgonen låg alla fiskar döda i den överfulla fällan.
    Ja det är en bra observation! I bland kan saker och ting bli alltför effektiva.
    Webmaster för Ciklid.org.
    Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

    Kommentar

    • ScreamingBroccoli
      Användare
      • mars 2013
      • 231

      #47
      Som barn nyttjade vi denna typ av "mini-ryssja" ute i Göteborgs skärgård för att fånga allehanda spännande saker. Borrar man ordentligt med små hål i dom sjunker de lättare, och du får även lite mer genomströmning.

      Kommentar

      • FrePGun
        Användare
        • mars 2009
        • 2410

        #48
        Inga mer konstigheter i karet änsålänge.

        De två Myersi ciklider som är kvar äter som matvrak och har fina färger.

        Kommentar

        • Rivulatus
          Användare
          • december 2002
          • 811

          #49
          Kan ju vara så att herr och fru gör sig av med sina släktingar och inte alls de stackars uthängda malarna
          SA:

          Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
          Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

          Kommentar

          • FrePGun
            Användare
            • mars 2009
            • 2410

            #50
            Hjälpa med att utreda fiskdöd.

            Ursprungligen postat av Rivulatus
            Kan ju vara så att herr och fru gör sig av med sina släktingar och inte alls de stackars uthängda malarna
            Tanken har slagit mig också. Men har inte sett några större slagsmål.

            Men teorin om malarna har jag lagt ner. Dom håller sig under sin sten och är inte ens ute och röjer på nätterna. Tydligen cirkulerar det nog med mat där inne. Funderar på någon corydoras som komplement för jag behöver botten städare!

            Den hannen jag har kvar bor inne under den stora stenen. Riktig Surskalle! Kommer bara fram
            när det vankas mat. Lite mer aktiv sen den sistnämnda avlivades.

            Medan honan är raka motsatsen och är nyfiken på hela karet. Hon har tom börjat ta mat ur fingrarna på mig!

            Tror dock hannen blir piggare om de blir mer rörelse vid ytan just nu har jag bara botten orienterad fisk.

            Kommentar

            Arbetssätt...