Mittstag Vision

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DavidR
    Användare
    • januari 2014
    • 75

    Mittstag Vision

    Måste bara fråga då jag är lite nojjig. Hur ska mittstaget på ett juwel vision se ut i framkant. Jag tittar på mitt och ser att det är mellanrum mellan glas och stag. Det sitter alltså bara i ramen. Ska det vara så? Eller ska det sitta kloss i kloss med glaset.

    Tacksam am för snabb respons så jag kan ansas ut eller få panik
    Bifogade filer
  • DavidR
    Användare
    • januari 2014
    • 75

    #2
    Det är ett 180 l, med ett stag på mitten. Ser ut som det är sammangjutet med ramen. Men det är avståndet mellan glaset och staget jag funderar på.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Ser inte riktigt var det hela är, kan du ta ett foto där man ser helheten med en indikering var närbilden är tagen?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • DavidR
        Användare
        • januari 2014
        • 75

        #4
        Ok, ska göra det när jag är hemma. Fotot visar där staget sitter i framrutan, lite snett uppifrån.
        Om någon har ett vision 180 så ta gärna och lägg upp en bild så man ser hur det ska se ut.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Sitter det i överkant dvs under\mellan täckglasen?
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • DavidR
            Användare
            • januari 2014
            • 75

            #6
            Ser man bättre på denna?
            Bifogade filer

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Mittstag brukar inte ha någon direkt kontakt med rutorna utan håller in de längsgående långsidorna av övre aluminiumlisterna så att glaset som de håller inte buktar utåt.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Moggz
                Användare
                • januari 2012
                • 13

                #8
                Mittstaget i mitt Vision 260 ser ut precis som din bild visar. Det har sett ut så nu i 2 år. Jag kan inte se någon tendens till att mitt buktar utåt utan tycker det känns att det är så det ska vara. Jag har även ett Rio 300 med två stag som båda ser ut som ditt mittstag och detta har alltid varit så, dvs 1,5 år.

                Kommentar

                • DavidR
                  Användare
                  • januari 2014
                  • 75

                  #9
                  Detta är ett vision som har välvd framruta. Så det är inte samma som Rio, annars har jag läst denna tråd.
                  Jag noterade precis att mittstagen på mitt Juwel RIO 300 har lossnat. Det sitter två mittstag på karet som klämmer fast runt plastramen och som även ser ut att vara limmade mot glaset. Mittstagen sitter fortfarande fast i plastramen men det är limningen mot glaset som har lossnat, vilket gör att framrutan böjs ut ca 5-7mm och


                  I tråden ovan är stagen limmade i rutan.

                  Kommentar

                  • DavidR
                    Användare
                    • januari 2014
                    • 75

                    #10
                    Då är det säkert i sin ordning, man blir ju lite nojjig när man läser trådar om mittstag som släpper

                    (väldigt vilket gult vatten jag har i karet)

                    Kommentar

                    • Mreque
                      Användare
                      • juni 2011
                      • 348

                      #11
                      Det är som det ska. =)

                      Kommentar

                      Arbetssätt...