Och klart som tusan att du kommer skaffa hästnosar Johan, förr eller senare - så är det bara

och nu när jag ändå är här måste jag passa på att dela min fantastiska upplevelse ikväll. Jag hade inte bara turen att råka se när mina marksmithi lekte. Ta mig tusan råkade jag inte få turen att se när dom bytte larver/yngel dessutom (vet inte vad di små kallas i det stadiet). Som sagt. Nice att ha akvariet vid sängen där man ligger och dåsar och skiftar gluttar mellan nån tidning, slösurf och akvariebetraktelser (det där lät slött och oroväckande bekvämt).
Precis som med leken var det en ganska diskret och utdragen procedur. Misstänker att dom tyckte javaormbunken kändes trygg för skiftbytet, för det var mellan bladen dom höll till under hela proceduren. Lite lekbeteende över det hela och där honan buffade och pocka på hannens uppmärksamhet. Inför varje släpp ställde hon sig lite diagonalt med nosen neråt och började skaka och såg ut som hon hostade och kräktes fram larven/ynglet. Sen snappade hanen upp det.
Lyckades fånga ett kort klipp och tog ett snapshot från filmen när en liten är ute i det fria
Lämna en kommentar: