375 Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pontuss
    Användare
    • mars 2012
    • 75

    375 Malawi

    ÄNTLIGEN tillbaka med ett akvarium!
    Renovering och dylikt gjorde att akvariet fick vänta, men nu äntligen så har jag startat upp ett akvarium efter något år utan fisk i hemmet. I nuläget är det tänkt att det ska få vara ett Malawikar. Inte bestämt ännu om det blir ett lugnare kar eller ett med lite fart i.

    Lite basfakta
    375 standard aluminim
    Inrett med moduler från RockZolid,
    I en modul sitter ett pumphuvud på 1000l/h
    Fluval 305 ytterfilter kommer kopplas in snarast.
    En till pump på 1000l/h gömd bakom modul.
    Svartmålad bakgrund


    Akvariet ska få gå någon vecka till innan fisk kan släppas i. Just nu går några testpiloter/inkörningsfiskar i karet (Platys).


    Klicka på bilden för större version

Namn: bild.JPG
Visningar: 1
Storlek: 487,2 KB
ID: 699784
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #2
    Ser nice ut!

    Ingen fisk du är särskilt sugen på? Brukar ju vara någon man vill ha och sen får man välja sällskap efter den arten.

    Kommentar

    • Bosse G
      NCS Medlem
      • november 2013
      • 235

      #3
      Ursprungligen postat av Pontuss
      ÄNTLIGEN tillbaka med ett akvarium!
      Renovering och dylikt gjorde att akvariet fick vänta, men nu äntligen så har jag startat upp ett akvarium efter något år utan fisk i hemmet. I nuläget är det tänkt att det ska få vara ett Malawikar. Inte bestämt ännu om det blir ett lugnare kar eller ett med lite fart i.

      Lite basfakta
      375 standard aluminim
      Inrett med moduler från RockZolid,
      I en modul sitter ett pumphuvud på 1000l/h
      Fluval 305 ytterfilter kommer kopplas in snarast.
      En till pump på 1000l/h gömd bakom modul.
      Svartmålad bakgrund


      Akvariet ska få gå någon vecka till innan fisk kan släppas i. Just nu går några testpiloter/inkörningsfiskar i karet (Platys).



      [ATTACH=CONFIG]50974[/ATTACH]
      Tycker det hade blivit riktigt snyggt med Jullar, Altossor och Cyprisar. Fast det är ju förstås inga Malawi. :-) . Blir nog bra vad du än väljer.

      BG

      Kommentar

      • Pontuss
        Användare
        • mars 2012
        • 75

        #4
        Tack Erik!

        Är inne på Aulonocaror för tillfället. Någon OB eller Fire fish kanske. Aulonocara stuartgranti usisya är också riktigt nice så vi får se. Kanske slutar med att det blir ett gäng Demasoni, vem vet

        Kommentar

        • Pontuss
          Användare
          • mars 2012
          • 75

          #5
          Tack Bosse!

          Malawi eller ej, riktigt fina fiskar du nämner. Planerar en tripp till Stockholm för att leta fisk, vi får väl se vad jag får med mig hem

          Kommentar

          Arbetssätt...