Vad har alla Haplisar tagit vägen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Doktor-T
    Användare
    • april 2012
    • 424

    #16
    Dimidochromis Compressiceps har en väldigt annorlunda kroppsform och skulle nog passa bra in rent estetiskt i karet. Tanken var i så fall 1+3 eller kanske 3+6? Vad tror ni om dessa och könsfördelningen?

    Det är dessutom tilltalande med både blått och rött på dessa hanar men kan man fler än en hane att färga?
    720 Malawi
    375 Yngel
    112 Yngel
    70 Yngel

    Kommentar

    • Doktor-T
      Användare
      • april 2012
      • 424

      #17
      Först blev det en test med D. Compressiceps men det funkade inget vidare. Dom bidrog inte med någon lugnande effekt. Istället föll valet på väldigt fina Cyrtocara Moori. Dessa fungerar fint i burken så det känns som om jag gjort rätt val.
      720 Malawi
      375 Yngel
      112 Yngel
      70 Yngel

      Kommentar

      • Charlotte
        Användare
        • april 2013
        • 228

        #18
        Ursprungligen postat av Doktor-T
        Först blev det en test med D. Compressiceps men det funkade inget vidare. Dom bidrog inte med någon lugnande effekt. Istället föll valet på väldigt fina Cyrtocara Moori. Dessa fungerar fint i burken så det känns som om jag gjort rätt val.
        Grattis till ett bra val. Vi är superglada över våra C. Moorii.



        Klicka på bilden för större version

Namn: c.moorii.jpg
Visningar: 2
Storlek: 33,2 KB
ID: 689797
        Charlotte & Anders

        720 liter x 2 Malawi
        375 liter x 2 Malawi
        500 liter Malawi
        180 liter Malawi
        100 liter Guppy
        140 liter x 6 yngel
        64 liter x 4 yngel

        Kommentar

        • Doktor-T
          Användare
          • april 2012
          • 424

          #19
          Tack :-) Dom stämmer bra in i karet då dom har snarlik färg som mina Ventralis samt beteende som också påminner eftersom dom silar igenom den fina blästersanden jag har i. Det som är lite intressant är att dom tycks gilla att stimma med både Ventralisarna och Cyprisarna. Jag tippar på att dessa fiskars frisimmande natur gör att de passar så väl ihop.

          Jag har läst lite här och var att C. Moorii ska växa så långsamt, ligger det något i detta?
          720 Malawi
          375 Yngel
          112 Yngel
          70 Yngel

          Kommentar

          Arbetssätt...