akvarie hjälp. glas pris

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slarvid
    Användare
    • december 2007
    • 517

    akvarie hjälp. glas pris

    Funderar påbygga egna kar, bättre vore om det fanns nån här somhar lustlimma ihop skiten. Kar ett bxdxh (i cm) 40x30x40. Kar två 35x 28x40.

    Några mer frågor.Vad typ kostar glas, vilken tjocklek behövs? Mellan tummenoch pekfingret vad landar materialkostnader på inkl svart silikon?
    540 mbuna + 54L yngel
  • Dashivas
    Användare
    • oktober 2013
    • 245

    #2
    Glaskostnaden är rätt hög förhållande till vad nytt kar kostar.
    Jag fågade 2 av våra leverantörer och det blev dyrt om man nu inte vill ha special byggt med mått som inte går att få tag i.
    Dock verkar dina mått små så kanske du kan gå in till ett glasmästeri och höra om dom har spill glas.

    Gjorde en förfrågan på ett 900l kar och fick pris på närmare 30000kr
    Så har du ungefär pris
    http://imgi.se/image.php?dm=HQSU

    Kommentar

    • Repen1
      Användare
      • januari 2013
      • 877

      #3
      Går inte att jämföra glas till ett 8-900l (beroende på höjden) med ett litet 40cm högt, då tjockleken är olika.Dom små karen du ska ha finns det säkert spillbitar till hos glasmästaren som du kan köpa för ett par hundra lappar o som du får tillskurna. Behöver max 5mm o det går på ca 500kr M2 vill du vara helt säker så ta 6mm. Jag limma ett 220 i 5mm standardmått som jag har som "akutkar" o det har hållt många år.Mille
      Dieselråttan

      Kommentar

      • Joakim Birgersson
        Användare
        • augusti 2013
        • 202

        #4
        Den här konfiguratorn kan ge lite fingervisning om pris, glastjocklek etc.

        720 l. Malawi mbuna
        720 l. Tanganyika
        112 l. Yngel och karantän

        Kommentar

        Arbetssätt...