Aluminium ställning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tindra
    Användare
    • december 2013
    • 18

    Aluminium ställning

    Jag ska åka och titta på ett beg.720 kar imorgon och det står på en aluminiumställning . Jag skulle helst vilja ha ett möbelkar men har inte lyckats hitta ett såpass stort.
    Undrar om det går att sätta luckor el nåt runt ställningen? Någon som gjort det? Tips och bilder mottages gärna
  • David
    Användare
    • mars 2013
    • 97

    #2
    Många sätter tyg runt ställningen.. Personligen hade jag nog försökt få dit målade mdf skivor på nått sätt.. (Går säkert att limma dit)

    Kommentar

    • Göran Å
      Användare
      • december 2005
      • 1295

      #3
      Ursprungligen postat av Tindra
      Jag ska åka och titta på ett beg.720 kar imorgon och det står på en aluminiumställning . Jag skulle helst vilja ha ett möbelkar men har inte lyckats hitta ett såpass stort.
      Undrar om det går att sätta luckor el nåt runt ställningen? Någon som gjort det? Tips och bilder mottages gärna
      Jag har skrivit en artikel i CB Nr 01 / 2013 som med bilder och text visar min lösning på en min alu-ställning som troligen är det samma som den som du ska titta på...Detta kanske passar dig..

      Länk till PDF fil för artikeln: http://www.ciklid.org/artikelarkiv/c...b201301_11.pdf

      Mvh Göran
      http://www.skovdeaf.se/
      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
      http://www.skovdefagelklubb.se/

      Kommentar

      • Oscarjl
        NCS Medlem
        • mars 2013
        • 41

        #4
        Du kan kanske köpa en bänk separat om måtten stämmer?
        Kolla akvastabils hemsida.
        Jag väntar på mitt akvastabil move akvarium, 160 långt med bänk. Som julafton men utan tomte. Och dyrare...

        Kommentar

        • Tindra
          Användare
          • december 2013
          • 18

          #5
          Tack för den fina lösningen Göran! Verkligen jättesnyggt! Något sånt vill jag ha
          Aluställning känns annars väldigt stabilt men som sagt väldigt fult

          Kommentar

          • Erik Österlund
            Användare
            • januari 2005
            • 3788

            #6
            Det går ju att måla ställningen också ifall man inte gillar alufärgen. Det i kombination med Görans lösning

            Eller också skippar du ställningen och gör något i stil med mitt sovrum
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Lillemor
              NCS Medlem
              • juni 2013
              • 117

              #7
              Hej Erik

              J-ar va snyggt. Har du lust att beskriva detta bygge lite mer noggrant.
              Skulle vilja ha en liknande lösning för mitt 720 som står i vardagsrummet.

              Lillemor
              ~","~ ~","~ ~","~ ~","~ ~","~

              ~","~ ~","~ ~","~ ~","~ ~","~

              Kommentar

              • Erik Österlund
                Användare
                • januari 2005
                • 3788

                #8
                Kanske inte ska kapa den här tråden. Kolla min tråd för mer info
                Beställde ny burk idag :) Den kommer att bli L:150 x D:80 x H:70 cm och ska stå brevid min 1120 litersburk med måtten L:200 x D:80 x H:70 cm. Kommer även att bygga om min "vägg" och flytta in mina två 375 litersburkar i sovrummet. Har saknats fiskdoft i sängen för länge nu :D I burken kommer mina C. Geertsi och


                Det är IKEA bänkskåp med en bänkskiva på sen har jag platsbyggt hyllorna ovanför. Skena (liknande den Göran har använt fast i vit plast) för 4 mm plywoodluckor och sen lite list på det

                Kommentar

                • Tindra
                  Användare
                  • december 2013
                  • 18

                  #9
                  Jättesnyggt!!
                  Jag köpte 720 karet Det visade sig att säljaren hade luckor till ställningen, kanske inte jättesnyggt men får se vad man kan göra med dom .
                  Tack för alla tips från er!

                  Kommentar

                  • Tindra
                    Användare
                    • december 2013
                    • 18

                    #10
                    Kanske borde skapa en ny tråd men testar här . Jag köpte karet utan pumpar.
                    Vad skulle ni ha för pumpar i det? Ska jag ha streamer i också? Ytterfilter går bort, aldrig mer efter vattenskada pga sådant. Fiskar i ska vara Malawi.

                    Kommentar

                    • Bosse G
                      NCS Medlem
                      • november 2013
                      • 235

                      #11
                      sök på innerfilter eller liknande i forumet.

                      Kommentar

                      • Erik Österlund
                        Användare
                        • januari 2005
                        • 3788

                        #12
                        Ursprungligen postat av Tindra
                        Kanske borde skapa en ny tråd men testar här . Jag köpte karet utan pumpar.
                        Vad skulle ni ha för pumpar i det? Ska jag ha streamer i också? Ytterfilter går bort, aldrig mer efter vattenskada pga sådant. Fiskar i ska vara Malawi.
                        Bra snurr på vattenytan är det viktiga. Innerfilter i ett 720 känns lite pluttit. Jag kör med filtermatta + biobollar i moduler, då får man hyfsat stort filter och man slipper se skiten.

                        Jag hade kört med Aquaclear 70 pumpskalle till filter och kanske en mindre streamer till det om jag inte får till rörelsen på ytan som jag vill.

                        Kommentar

                        • Tindra
                          Användare
                          • december 2013
                          • 18

                          #13
                          Tack för tips! Ska ha filtermatta och biobollar bakom bakgrunden och ska köpa mig ett sånt powerhead du rekommenderar. Har aquaclear med mindre fart i de mindre karen,bra pumpar tycker jag.

                          Kommentar

                          • Bosse G
                            NCS Medlem
                            • november 2013
                            • 235

                            #14
                            bra lösning. fungerar för mig

                            Kommentar

                            • Tindra
                              Användare
                              • december 2013
                              • 18

                              #15
                              Tips på streamer, hur stark bör den vara? Kan få köpa en beg Coralia med bra tryck. Erfarenheter av den?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...