Frosne store artemia, super foder!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hans Andersen
    Användare
    • mars 2012
    • 86

    Frosne store artemia, super foder!

    hej, jeg håber det er det rigtige sted at poste dette, ellers kan det måske flyttes til rette sted,

    Jeg vil lige dele min erfaring med frosne voksne artemia med jer. Jeg har altid fodret meget med frosne røde myggelarver. Det har været et godt foder og til at få fat i. Kvaliteten har været dalende, og de sidste par år synes jeg det har været noget skidt. Der er meget andet end myggelarver i pakkerne, og de lugter fælt.
    Der skulle prøves noget andet, og en bekendt foreslog så frosne voksne artemia. Det brugte han til opfodring af dværgchiklider, og han var meget begejstret for det.
    Det skulle jo prøves, så jeg fik 5 pk a' 500gr, og det er vel at mærke 500gr rene foderdyr. Ikke som med myggelarverne, hvor man får 100gr og halvdelen er ....hmmm ja hvem ved, men det er i hvert fald ikke myg.
    Jeg har nogen små Heros unger på ca 10-12mm, og de kastede sig straks over foderet. De havde ellers kun set levende artemia, men disse frosne var lige sagen. I samme akvarie går der også ca 10 L66 unger på et par cm, de gik også helt i "attack mode" de plejer ellers nok at være lidt generte.
    I de andre akvarier er det lige sådan, alle fiskene er vilde med dette foder, selv mine store Heros. Alle er meget mere interesseret ved fodringstid, end når de får rødemyg.
    Så fra nu af står den på frosne voksne artemia, og ikke flere røde myg her i huset. At de så er billigere gør heller ikke noget. Jeg giver normalt 10kr for 100gr myg når jeg tager 10pakker, og artemia koster 45kr for 500gr.

    Jeg kan kun sige: "Prøv det" og I vil ikke blive skuffet.
  • Kawasa
    Användare
    • september 2012
    • 840

    #2
    Låter nice att du hittat något nytt sån funkar lika bra, eller ja till och med bättre som foder, jag har sett att många inte rekommenderar röda mygglarver längre. Frusen vuxen artemia har jag aldrig provat men, artemia rocks
    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

    Kommentar

    Arbetssätt...